رئیس شورای شهر اهواز بر لزوم پیگیری موضوع سرقت اموال عمومی شهرداری اهواز به خصوص سرقت کلیه امکانات و تجهیزات سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب تاکید کرد. سیاوش محمودی در سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۸ مردادماه) برگزار شد، در خصوص سرقت کلیه امکانات، وسایل و تجهیزات سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهرداری اهواز […]


رئیس شورای شهر اهواز بر لزوم پیگیری موضوع سرقت اموال عمومی شهرداری اهواز به خصوص سرقت کلیه امکانات و تجهیزات سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب تاکید کرد.

سیاوش محمودی در سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۸ مردادماه) برگزار شد، در خصوص سرقت کلیه امکانات، وسایل و تجهیزات سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهرداری اهواز اظهار کرد: این مساله با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شده و منجر به نگرانی مردم شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اعضای شورای شهر به این مسائل آگاه هستند و این موضوع به جد پیگیری خواهد شد.
در ادامه سید محمدعلی پورموسوی عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله این است که بیشتر سرقت‌ها از اموال عمومی از شهرداری اهواز انجام می‌شود بنابراین باید مشخص شود شهرداری امکانات لازم برای حفاظت از تجهیزات خود را دارد یا خیر. اگر این امکانات را ندارد باید فراهم شود اما گاهی اوقات شاهد بی‌توجهی، ترک فعل یا بی‌اهمیتی مدیران هستیم.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: سرقت تکه تکه یک ساختمان و در نهایت سرقت تمام آن؛ این مساله گزارش شده است. چنین اتفاقاتی در اهواز به جریان عادی تبدیل شده است که باید حل شود.
پورموسوی گفت: باید در مورد تمام مدیرانی که اموال حوزه‌هایشان این چنین به سرقت رفته است، تفحص شود تا در صورتی که مقصر هستند معرفی شوند و به این مساله رسیدگی شود. در سازمان‌های دولتی اگر یک خودرو سرقت شود برای اثبات بی‌تقصیری ضمن اطلاع به پلیس، باید مساله در تخلفات اداری مطرح و پیگیری شود و در صورت سهل‌انگاری در حفاظت از خودرو، جریمه از کسر حقوق تا اخراج در نظر گرفته می‌شود اما در شهرداری اهواز چنین روندی طی نمی‌شود.
حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: وقوع سرقت و تضییع اموال عمومی یک طرف مساله است اما چرا پیش‌بینی‌های لازم نشده است؟ چرا این سایت حدود شش ماه است که غیرفعال است؟ غیرفعال بودن این سایت، زمینه‌ساز این سرقت شده است.
وی افزود: تمام کسانی که در این خصوص مسئولیت داشتند باید پاسخگو باشند. با وجود وقوع این اتفاق، مسئولان امر هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و کم تفاوت و با عادی‌انگاری در این خصوص صحبت می‌کنند.
نایب رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: مدت زمان زیادی از تاسیس این سایت نگذشته است اما اکنون با بقایای سایت مواجه هستیم و کسی پاسخ قانع‌کننده‌ای در این زمینه ندارد.
زارع‌زاده گفت: این سایت که در مرکز شهر تاسیس نمی‌شود و باید در خارج از شهر تاسیس می‌شد بنابراین پیش‌بینی امنیت تجهیزات امر بدیهی است.
وی عنوان کرد: بنا بر گفته آقایان این سرقت‌ها حدود شش ماه و در چند مرحله انجام شده است بنابراین پس از سرقت اولیه چه اقدامی انجام شد؟
به گزارش ایسنا، در ادامه سید محسن موسوی‌زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: شاهد سرقت‌های مکرر تابلوهای راهنمایی رانندگی و حتی تابلوهای اسامی روستاها هستیم؛ متاسفانه این سرقت‌ها در اهواز عمومی شده و گسترش پیدا کرده است.
وی افزود: نمی‌توانیم در مجاورت هر تابلو یک نگهبان داشته باشیم. این مساله در خوزستان به ویژه در اهواز بغرنج شده است.
به گزارش ایسنا، فضل‌الله بهداد مدیرکل حراست شهرداری اهواز از توضیح و صحبت در این خصوص به دلیل حضور رسانه‌ها امتناع کرد و خواستار طرح برخی مسائل این موضوع به صورت محرمانه شد که با اعتراض برخی از اعضای شورای شهر روبه‌رو شد.
توضیحات بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز نتوانست اعضای شورای شهر را قانع کند بنابراین مقرر شد این موضوع در کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی شود و سپس در صحن علنی شورا برای تصمیم‌گیری مطرح شود.
انتهای پیام