رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به روند تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان در پذیرش کرونا گفت: احتمالا در یکی از اردوگاه‌های راهیان نور یا یکی از ساختمان‌های متعلق به دانشگاه‌ها ظرفیت بستری ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بیماران نسبتاً با حال عمومی بهتر را در این اماکن بستری کنیم. دکتر شکراله […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به روند تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان در پذیرش کرونا گفت: احتمالا در یکی از اردوگاه‌های راهیان نور یا یکی از ساختمان‌های متعلق به دانشگاه‌ها ظرفیت بستری ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بیماران نسبتاً با حال عمومی بهتر را در این اماکن بستری کنیم.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در پایان جلسه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در پی افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان و در شرف تکمیل قرار گرفتن ظرفیت بیمارستان‌ها حتی بیمارستان‌های تامین اجتماعی و امام خمینی(ره) شرکت نفت، احتمالا مجبور می‌شویم بیماران را در جای دیگری بستری کنیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بنابراین به فکر توسعه فضاهای بستری هستیم. احتمالا در یکی از اردوگاه‌های راهیان نور یا یکی از ساختمان‌های متعلق به دانشگاه‌ها ظرفیت بستری ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بیماران نسبتاً با حال عمومی بهتر را در این اماکن بستری کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص واکسیناسیون گروه‌های سنی گفت: برای واکسیناسیون گروه‌های سنی، تابع ابلاغیه‌های وزارت بهداشت هستیم اما گروه‌های شغلی جدیدتری از جمله صنایع حساس، به روند واکسیناسیون اضافه خواهند شد.
وی بیان کرد: تزریق یک دوز واکسن ایمنی ایجاد نمی‌کند بنابراین مردم پس از تزریق واکسن نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سلمان‌زاده افزود: بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که واکسن را دریافت کرده‌اند و بعد به بیماری مبتلا شده‌اند و بیماری را به دریافت واکسن منسوب می‌کنند در حالی که این گونه نیست. واکسن‌ها محتوی ویروس فعال و زنده نیستند و نمی‌توانند بیماری ایجاد کنند.
وی گفت: تزریق یک دوز واکسن، ایمنی مناسبی ایجاد نمی‌کند و ایمنی نسبتاً مناسب، دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن ایجاد می‌شود. البته حتی بعد از تزریق دوز دوم نیز باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا واکسن تنها از ابتلا به بیماری شدید و مرگ پیشگیری می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: حتی افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ایمنی نسبی دارند نیز ممکن است به نوع خفیف بیماری مبتلا شوند و بیماری را به دیگران منتقل کند بنابراین دریافت‌کنندگان واکسن باید کماکان به استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت بهداشت دست، پایبند باشند.
انتهای پیام