مدیرعامل باشگاه فولاد با بیان این که واقعا کار کردن در فولاد باید برای همه مدیران مملکت افتخار باشد و من هم با افتخار در این باشگاه کار کردم گفت: آرزوی قلبی ام این است که شرایط خانوادگی ام به صورتی باشد که در خوزستان بمانم اما واقعیت این است تا مشکل خانوادگی ام حل […]


مدیرعامل باشگاه فولاد با بیان این که واقعا کار کردن در فولاد باید برای همه مدیران مملکت افتخار باشد و من هم با افتخار در این باشگاه کار کردم گفت: آرزوی قلبی ام این است که شرایط خانوادگی ام به صورتی باشد که در خوزستان بمانم اما واقعیت این است تا مشکل خانوادگی ام حل نشود به کسی برای ماندن قول نمی دهم.

سعید آذری در گفت و گو با ایسنا، درباره موفقیت فولاد، اظهارکرد: من به محض ورود به خوزستان یک برنامه سه ساله به مدیران شرکت فولاد دادم تا با کمک مجموعه فولاد و هواداران بتوانیم فولاد را به روزهای اوج خود برگردانیم که خدا را شاکرم که این اتفاق در پایان سال دوم رقم خورد که واقعا تمام اعضای باشگاه، شرکت و تیم بسیار کمک کردند که از همه تشکر می کنم. به هر حال فکر می کنم این کارنامه برای دو سال، کارنامه بدی نیست.
تا مشکل خانوادگی‌ام حل نشود به کسی قول نمی‌دهم
وی در ادامه نیز درباره دغدغه و خواسته مردم خوزستان مبنی بر ماندن آذری و نکونام و همچنین گره خوردن ماندن نکونام در فولاد به ادامه فعالیت آذری در این باشگاه، گفت: واقعا کار کردن در فولاد باید برای همه مدیران مملکت افتخار باشد و من هم با افتخار در فولاد کار کردم. اهل بازار گرمی نیستم و همگان خوب می دانند چه فصل گذشته و چه همین امسال از باشگاه های دیگر نیز پیشنهاد داشتم اما واقعیت این است که یک کار خانوادگی دارم که اولویت اول و آخر من است. به هر حال همه ما تلاش می کنیم تا خانواده هایمان در یک محیط آرام روانی باشند و تا مشکل خانوادگی ام حل نشود به کسی برای ماندن قول نمی دهم.
فولاد بهترین پایگاه برای جنگیدن من بود
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان افزود: در استان خوزستان، مدیران بومی مثل من که می توانند باشگاه را اداره کنند، زیاد است و چون فوتبالی هستند طبیعتا با نکونام نیز می توانند تعاملات لازم را داشته باشند اما این که نکونام می گوید، آذری در فولاد بماند او هم خواهد ماند، لطف او است. کار کردن با نکونام برای من افتخار بود و افتخار خواهد بود و امیدوارم شرایط برای من به صورتی رقم بخورد که بازهم با افتخار و غرور در فولاد کار کنم. باشگاه فولاد هم از نظر مالی برای من برکت داشت و هم از نظر پرستیژ برای من خوب بود. وقتی یک مدیری را از سمت قبلی اش کنار می گذارند برای احقاق حق خود باید بجنگد و من فکر می کنم فولاد بهترین پایگاه برای من برای جنگیدن بود. بنابراین فولاد این قدر بزرگ است که اگر بخواهم به کارم ادامه دهم، انتخاب اولم فولاد خواهد بود اما به شرط این که بتوانم در ۱۰، ۱۵ روز آینده مسائل خانوادگی ام را حل کنم.
وی بیان کرد: اگر هم قرار شد نمانم، مدیرانی راهبردی استراتژیک مثل من حتی برای نبودشان هم فکر کرده اند تا آن چه برای ساختنش دو سه سال زحمت کشیده اند رو به افول نرود و هواداران نباید نگران باشند. آن چه می ماند فولاد است. ضمن این که باید از مدیران شرکت فولاد و به ویژه آقای ابراهیمی که تلاش چشمگیری برای موفقیت تیم داشتند، تشکر کنم. به هر حال همیشه مردم خوزستان به من لطف داشتند و نگرانی ها و مطالبات به حقی نسبت به تیم داشتند و من تمام تلاشم را کردم که آن ها را در هر شرایطی به آرامش و صبر دعوت کنم زیرا به نوعی اطمینان خاطر داشتم که برنامه مان خوب اجرا می شود و اشرافی که روی برنامه ام داشتم، پایان خوشی داشت که مردم خوزستان شایسته آن بودند.
اعلام رای CAS تا ۱۵ آگوست
آذری در پاسخ به این سوال که گفته می شود طی چند روز آینده خبرهای خوشی در زمینه باز شدن پنجره فولاد شنیده خواهد شد، عنوان کرد: قرار بود CAS تا ۲۸ جولای رای خود را اعلام کند اما آقایان در باشگاه سپیدرود علی رغم این که هزینه دادرسی را به حساب این دادگاه واریز نکرده بودند، دو روز قبل از این تاریخ، دادخواست جدیدی به CAS فرستادند و آن ها نیز دادخواست باشگاه سپیدرود را پذیرفتند و در حال بررسی موضوع هستند. فکر می کنم نهایتا تا ۱۵ آگوست رای اعلام شود. اتفاق خوب این است که طی دو روز گذشته با آقای عزیزی خادم صحبت کردم و او دستور یک بررسی مجدد را صادر کرد و امیدوارم اول از طریق رای CAS به جواب برسیم و اگر نشد، از طریق مجاری قانونی فدراسیون قضیه را دنبال و پنجره باز شود تا مردم خوزستان امسال بتوانند یک تیم منسجم تر را ببیند و عوامل تیم هم این قدر زجر نکشند. واقعا سال سختی را پشت سر گذاشتیم، هرچند علی رغم حرکاتی که شد و حتی ما کمی تمرکزمان را روی بازی با پدیده از دست دادیم و متاسفانه کمی فضا را ملتهب کردند و اذیت شدیم، مدیریت سیستم به صورتی انجام شد که با تمام تمرکز جام حذفی را بردیم.
خیلی تلاش کردند که فولاد به موفقیت نرسد
وی ادامه داد: خیلی ها در خوزستان نمی خواستند این مهم رقم بخورد، صرف این که آذری و نکونام بروند و خودشان مجددا این جایگاه را بگیرند، جایگاهی را که قبلا هم آن را داشته اند و در آن موفق نبوده اند. نمی خواهم به مسائل گذشته برگردم اما از مردم و هواداران خوب فولاد می خواهم مراقب چنین حرکات خزنده ای باشند. این حرکات واقعا در دو سه سال گذشته داشت به فولاد ضربه می زد و اگر تفکر استراتژیک در اداره باشگاه نبود، شکست می خوردیم. به هر حال در این مدت عده ای که خود را دلسوز نشان می دادند، برای توجیه شکست های قبلی خود، یکسری موارد غیرواقعی درمورد فولاد را بزرگنمایی می کردند و خیلی تلاش کردند که فولاد به موفقیتی نرسد اما غافل از این که خدا سرنوشت فولاد را به صورتی رقم زده بود که در پایان کار مردم را خوشحال کند.
لغو قانون جذب مربیان و بازیکنان خارجی، حرکت خوبی است
آذری همچنین درباره لغو قانون جذب مربیان و بازیکنان خارجی، عنوان کرد: این حرکت خوبی است، البته به شرط این که کیفیت بازیکن بالا باشد و هم راهکار لازم برای پرداخت حق و حقوق افرادی که به فوتبال ایران می آیند پیش بینی شده باشد. راهکار فدراسیون هم این است که باشگاه ها ضمانت نامه بانکی نزد فدراسیون بگذارند که موضوع جدیدی در کشور ما است ولی در کشورهای صاحب سبک فوتبال انجام می شود و به نوعی باشگاه ها باید توانمندی مالی خود را اثبات کنند و این قانون در اروپا تحت عنوان بازی جوانمردانه مالی، سال ها است که انجام می شود. خلاصه این کار این است که باشگاه ها به اندازه گلیم شان پای خود را دراز کنند. همه باید از کار فدراسیون حمایت کنیم و از آقای عزیزی خادم و تیمش که این قانون را بازنگری کردند هم تشکر می کنم.
هنوز هم سکوت می‌کنم
وی درباره این که وتو شدن محرومیت ۶ ماهه اش از فعالیت‌های فوتبالی، گفت: این حرکت خزنده از ۲ ماه پیش شروع شد و هنوز هم زود است در این خصوص صحبت کنم زیرا این حرکت خنثی شد. دو هفته پیش این موضوع را می دانستم اما صبر کردم زیرا آقایانی که پشت این قضیه بودند با آذری کاری نداشتند و می خواستند فولاد را بزنند. حتی با مدیران عالی رتبه فولاد نیز تماس هایی گرفته شد که آذری محروم می شود و به فکر جایگزین باشید که این اتفاق نیفتاد. هنوز هم سکوت می کنم و دوست دارم مردم از قهرمانی تیم شان که در زادگاه من توسط دلاورمردان فولاد به رهبری جواد نکونام اتفاق افتاد، لذت ببرند. مطمئن باشید روزی حقایق را خواهم گفت تا همه بدانند چه کسانی در فوتبال خوزستان عاشق کار کردن و چه کسانی دنبال موقعیت ساختن برای خود هستند. کسانی که هیچ پرونده موفقی در فوتبال خوزستان ندارند، دنبال شرایط جدیدی هستند که حتی خود را در فوتبال ایران ارتقا دهند و همین افراد پشت قضیه مطرح کردن محرومیت من بودند که خدا را شکر اتفاق نیفتاد. الان هم برای من مهم نیست ۱۰۰ سال یا شش ماه محروم شوم، مهم این است آن چه خواسته خدا بود انجام شد و شاهد خوشحالی مردم خوزستان بودم. با محروم کردن من و امثال من که همیشه حرف حق را زده ایم، اتفاق خاصی در فوتبال نمی افتاد، اتفاق خاص زمانی است که یکسری افراد منفعت طلب که مشخص نیست کجا بوه اند و در فوتبال ممکلت ریشه دوانده اند و طبیعتا خدمات خاصی هم ارائه نداده اند، در فوتبال نباشند و این درد فوتبال ما است که باید به دنبال راهی برای حل آن بود که امیدوارم فدراسیون جدید با بررسی مسائل، کمک شایانی در آوردن نیروی انسانی متخصص جدید به فدراسیون داشته باشد زیرا اگر آقای عزیزی خادم این کار را نکند، فدراسیون شکست می خورد زیرا نمی توان با آدم های آماتور کار حرفه ای انجام داد. اگر فوتبال ایران و عزیزی خادم می خواهد تاثیر خاصی بگذارد باید ساختار نیروی انسانی فدراسیون تغییر کند و این موضوع را به خود رییس فدراسیون نیز گفتم و فکر کنم با هم یک‌نظر بودیم.
اتفاق مهم برای باشگاه فولاد تدوین برنامه ۴ ساله بود
مدیرعامل باشگاه فولاد در پایان نیز عنوان کرد: برای باشگاه برنامه چهار سال تدوین کرده ایم و نقشه راه کاملا مشخص و روشن است و مدیران کارخانه می دانند که باشگاه در چه جایگاهی است و در ادامه باید چه اتفاقاتی برای آن بیفتاد.  یک اتفاق مهم تدوین همین برنامه برای باشگاه بود و دو طرح نیز هفته آینده افتتاح خواهد شد که قول آن را به هواداران داده بودم. همچنین موظفم از تمام رسانه های خوزستان که یکی از سالم ترین جامعه های رسانه ای کشور است و هواداران بی نظیر که صبور بودند و متوجه شدند که در فوتبال عامل صبر تعیین کننده است، تشکر کنم. از همکارانم در باشگاه و کارگران کارخانه فولاد هم قدردانی می‌کنم زیرا اگر تلاش همه آن ها نبود این موفقیت نیز حاصل نمی شد. از آقای محمدی مدیرعامل سابق شرکت فولاد که من را به این جا آورد و همچنین آقای قلعه نوی و ابراهیمی هم که از تیم حمایت مالی و معنوی داشتند و اعضای هیات مدیره شرکت به ویژه آقای طاهری تشکر می کنم. چه من در فولاد باشم و چه نباشم، قلبم همیشه با فولاد است و گذشت زمان این را اثبات خواهد کرد. آرزوی قلبی ام این است که شرایط خانوادگی ام به صورتی باشد که در خوزستان بمانم، اگر هم نشد قول می دهم  فولاد به کار خود با قدرت ادامه خواهد داد.
انتهای پیام