رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کمبود شدید تخت بیمارستانی و بستری ۳ هزار بیمار در خوزستان خبر داد و گفت: دیشب بیمارستان رازی تخت نداشت و مجبور شدیم بیماران را در راهروی بیمارستان امام(ره) بخوابانیم. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز که امروز (۱۱ شهریورماه) […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کمبود شدید تخت بیمارستانی و بستری ۳ هزار بیمار در خوزستان خبر داد و گفت: دیشب بیمارستان رازی تخت نداشت و مجبور شدیم بیماران را در راهروی بیمارستان امام(ره) بخوابانیم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز که امروز (۱۱ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام امکانات این بیمارستان برای بیماران سوانح و سوختگی منتقل شده بود، این بیمارستان بلااستفاده مانده بود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در پیک اول کرونا تقریباً یک هزار و ۲۰۰ تخت در اختیار بیماران کرونا قرار داده شد که با تکمیل شدن این ظرفیت، برای اینکه بیمارستان‌های یک هزار تخته گلستان و امام(ره) درگیر کرونا نشوند و سایر امورات درمانی را به بیماران را ارائه دهند، این بیمارستان را با کمک جمعیت هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت خواب در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دادیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ظرفیت محدود و ۶ هزار تختی این دانشگاه، گفت: بخش عمده‌ای از خدمات کنونی به کرونا معطوف شده است و این در حالی است که باید به دیگر بیماران هم خدمات ارائه شود.
وی بیان کرد: پیک اول و دوم در خوزستان طولانی نبودند اما پیک سوم پیک بلندی بود و بیماران را به بیمارستان‌های گلستان و امام(ره) ارجاع دادیم.
ابول‌نژادیان ادامه داد: در این پیک تمام تخت‌های ویژه و عادی تکمیل شده است و اکنون ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند بنابراین اگر ظرفیت بیشتری در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار می‌دادیم، خدمات به بیماران دیگر تاثیر قرار می‌گرفت و آمار مرگ و میر از این بالاتر می‌رفت.
وی بیان کرد: حدود ۱۰ روز پیش جلسه‌ای به دعوت مقامات ارشد استان خوزستان و سپاه در بهداری رزمی جنوب برگزار شد و ابتدا مقرر شده بود سالن‌هایی از تربیت بدنی و آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه قرار بگیرد تا کار پیش برود اما از ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی صحبت شد و قرار شد با وجود فرمت قدیمی بیمارستانی، این مکان تجهیز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در حال حاضر تجهیزاتی از جمله لاکر، تخت، مانیتور، ویلچر و برانکارد از سوی وزارت بهداشت تامین شده است. سپاه نیز آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی سیار، اکسیژن‌ساز، پرستار، نیروی تأسیسات و خدمات، جمعیت هلال احمر خوزستان نیز نیروی انتظامات و دانشگاه علوم پزشکی نیز پزشک این بیمارستان را تأمین کرده است.
وی افزود: سپاه در بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون خدمات خوبی را ارائه کرده است و اکنون برای اولین بار واکسیناسیون سیار در دو منطقه حاشیه‌ای اهواز با کمک این ارگان و بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است.
ابول‌نژادیان تصریح کرد: بیشترین مرگ‌ومیر در افراد بالای ۶۰ سال است اما هنوز ۱۰ درصد این جمعیت واکسینه نشده‌اند. برخی از این افراد به دلیل فقر و نداری و برای اینکه روزی‌شان را از دست ندهند، نمی‌توانستند حتی یک روز کار خود را تعطیل کنند و برای واکسیناسیون اقدام کنند بنابراین واکسیناسیون سیار را در دو منطقه کم برخوردار آغاز کردیم.
وی با اشاره به وضعیت کمبود تخت بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان افزود: دیشب بیمارستان رازی تخت نداشت و مجبور شدیم بیماران را در راهروی بیمارستان امام(ره) بخوابانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان شفا به دلیل قدیمی بودن تخلیه شد و چند سال است مستاجر سپاه در بیمارستان بقایی ۲ هستیم. اکنون در حال انجام هماهنگی لازم برای افزودن این بیمارستان با ظرفیت ۱۰۰ تخت به چرخه خدمات هستیم.
وی با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی و لزوم تلاش برای رفع این مشکل، گفت: هشت شهر خوزستان بیمارستان ندارند و در اهواز ۲ هزار تخت کم داریم.
ابول‌نژادیان گفت: شرایط کرونا به ما نشان داد که به محض وقوع بحران این‌چنینی، شهر اهواز به عنوان معین سایر شهرستان‌های خوزستان امکان خدمات‌رسانی ندارد. در این مدت به دلیل کمبود تخت، بیماران زیادی از شهرهای اطراف در اهواز پذیرش نشدند در حالی که خیلی از شهرها با کمبود تخت مواجه هستند.
وی بیان کرد: ماهشهر نیز با وجود سه بیمارستان به دلیل بالا بودن تعداد بیماران، امکان پوشش بیماران را ندارد و بخشی از بیماران شادگان به بیمارستان سینا اعزام می‌شوند.
انتهای پیام