معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: معنا ندارد که دو نفر شبیه به هم دارای درصد متفاوت جانبازی باشند و افرادی که در گذشته این کار را انجام داده‌اند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سفر به خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای بررسی […]


معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: معنا ندارد که دو نفر شبیه به هم دارای درصد متفاوت جانبازی باشند و افرادی که در گذشته این کار را انجام داده‌اند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سفر به خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای بررسی اعطای درصد جانبازی باید دید که امری حادث شده یا خیر و این مساله کار کمیسیون پزشکی است و نباید به کمیسیون پزشکی فشار وارد کرد.

وی با بیان این که میزان عوارض دستورالمعل دارد خاطرنشان‌کرد: در این خصوص نه حق داریم سمت بنیاد شهید را بگیریم و نه می‌توانیم به سود جانباز موضع‌گیری کنیم. در این زمینه هر چه قانون و درست است باید به آن عمل شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی تاکید کرد: کمیسیون‌های پزشکی را برای اعطای درصد جانبازی نباید تحت فشار قرار داد. در کمیسیون‌های پزشکی باید از متخصص‌ترین افراد استفاده شود تا به بهترین شکل عمل شود. در کمسیون‌های پزشکی برای اعطای درصد جانبازی رأفت معنا ندارد زیرا کار کمیسیون پزشکی تخصصی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در کمیسیون‌های پزشکی باید بدون پیش‌داوری عمل شود زیرا در این زمینه به بیت‌المال مدیون هستیم و نمی‌توانیم درصدی را بالاتر اعلام کنیم. همچنین نمی‌توانیم حق جانباز را از بین ببریم بلکه باید حق را ادا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته رویه‌ای وجود داشته که درصدهای جانبازی متفاوتی اعلام شده، حقی ضایع شده و بی‌عدالتی اتفاق افتاده است. معنا ندارد که دو نفر شبیه به هم دارای درصد متفاوت جانبازی باشند و افرادی که در گذشته این کار را انجام داده‌اند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گوشزد کرد: آیین‌نامه‌های تعیین درصد با مشورت پزشکان مجرب تهیه شده و اگر شائبه‌ای برای درصد جانبازی دو فرد که جراحت مشابه دارند وجود داشته باشد باید بررسی دقیق‌تر صورت پذیرد چون معمولا این جراحات جزییات پزشکی دارد که باید مورد مداقه قرار گیرند.

انتهای پیام