فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان خواستار تشکیل ستاد ویژه واکسیناسیون شد. ولی‌اله حیاتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۱۰ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان تشکر می‌کنم. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وضعیت […]


فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان خواستار تشکیل ستاد ویژه واکسیناسیون شد.

ولی‌اله حیاتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۱۰ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان، افزود: امروز رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص دستوراتی داد بنابراین اداره‌کل آموزش و پرورش از امروز جلسات هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار کند و از فردا استارت واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس زده شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فصل‌الخطاب همه موضوعات است، گفت: بنای کار در این خصوص، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است. امروز مصوبات ابلاغ می‌شود و باید اجرایی شوند.

وی با تاکید بر لزوم اقدام جدی در زمینه افزایش پوشش واکسیناسیون، بیان کرد: شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر کمترین میزان واکسیناسیون را دارند که باید تیم‌های سیار واکسیناسیون در این مناطق تشکیل و بین مردم روانه شوند.

حیاتی افزود: باید از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستاها در این خصوص استفاده شود و در هر روستا یک تیم واکسیناسیون فعال شود.

وی با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته‌اند، گفت: از فرمانداران دزپارت، بهبهان، اندیمشک و آغاجاری که در صدر واکسیناسیون قرار دارند تشکر می‌کنم. سایر فرمانداران باید روش و تجارب این فرمانداران را در پیش بگیرند تا با چالش‌های فعلی مواجه نشوند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان بیان کرد: یگان‌های رزمی و نظامی نیز آمبولانس‌های خود را برای واکسیناسیون سیار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دهند. اکنون تمام تلاش باید به واکسیناسیون معطوف و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود. فرمانداران نیز باید ستاد ویژه واکسیناسیون را تشکیل دهند و روزانه این موضوع را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس روال قبلی اجرای طرح شهید سلیمانی با ۷ هزار بسیجی ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز ثابت تجمیعی با همکاری بسیج جامعه پزشکی خوزستان، افزود: ۴۱ خودروی سواری، ۹ اتوبوس و ۱۲ موتورسیکلت به صورت سیار در حال واکسیناسیون مردم هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: ۲۱۵ سرباز وظیفه نیز برای انجام روند واکسیناسیون و ثبت واکسیناسیون در سامانه در اختیار مراکز بهداشت خوزستان قرار گرفته‌اند.

جانگران‌نژاد گفت: در ایام اربعین حسینی نیز موکب درمانی در مرز شلمچه مستقر و واکسیناسیون سیار انجام شده است. در هفته دفاع مقدس نیز اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم اعزام شدند و ویزیت رایگان را انجام دادند.

وی بیان کرد: در یکی دو هفته گذشته شاهد کاهش خودروها بودیم و تعداد خودروهایی که در اختیار ما قرار می‌گرفت از ۳۲ خودرو به ۱۳ خودرو کاهش یافته است که باید در این زمینه کمک و مشکل برطرف شود.

جانگران‌نژاد گفت: تا فرصت هست و تعداد مبتلایان کم است باید در کنار واکسیناسیون، پیگیری و رهگیری انجام شود تا در ماه‌های آینده، بیماری جمع شود.

انتهای پیام