سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، از برپایی اولین گشت تخصصی و هدفمند گردشگری کودکان، همزمان با هفته ملی کودک خبر داد. پیمان نبهانی با اعلام این خبر، گفت: از مدت‌ها پیش دغدغه طراحی برنامه‌های گشت مخصوص کودکان را داشتیم و باتوجه به وجود جذابیت‌های متنوع تاریخی، طبیعی و فرهنگی در خوزستان و این‌که تا […]


سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، از برپایی اولین گشت تخصصی و هدفمند گردشگری کودکان، همزمان با هفته ملی کودک خبر داد.

پیمان نبهانی با اعلام این خبر، گفت: از مدت‌ها پیش دغدغه طراحی برنامه‌های گشت مخصوص کودکان را داشتیم و باتوجه به وجود جذابیت‌های متنوع تاریخی، طبیعی و فرهنگی در خوزستان و این‌که تا به حال در استان به موضوع گردشگری کودک به صورت تخصصی و هدفمند پرداخته نشده است، ضرورت برنامه‌ریزی برای این موضوع بیش از پیش احساس شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، او با تاکید بر این ‌که گشت‌های ویژه کودکان یکی از ظرفیت‌های مغفول‌ مانده گردشگری است ادامه داد: بر همین اساس، امسال تصمیم گرفتیم تا باتوجه به شعار امسال هفته ملی کودک که “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” لقب گرفته و همچنین روزشمار این هفته که ششمین روز آن با نام “کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی” شناخته شده است، گشت تخصصی و هدفمند گردشگری کودک ویژه گروه سنی ۷ تا ۹ سال برگزار کنیم.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این ‌که تصمیم گرفتیم در این گشت از راهنمای تخصصی گردشگری کودک و همچنین تسهیل‌گرانی در این حوزه بهره ببریم افزود: ما با راه‌اندازی کارگروهی که تجربه و دغدغه کار کودک و گردشگری را دارند در حال برنامه‌ریزی برای اجرا و توسعه گردش‌های هدفمند کودک هستیم و امیدواریم با همکاری فعالان گردشگری خصوصی و دولتی استان و همراهی کارشناسان حوزه کودک این مسیر را هرچه بهتر ادامه دهیم.
او در ادامه به جزییات اولین گشت تخصصی کودک خوزستان اشاره کرد و گفت: این گشت روز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ همزمان با ششمین روز از هفته ملی کودک از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل ساختمان تاریخی و ثبت‌ملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در اهواز و با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ‌ شده از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار و توسط بخش خبری «جوانه‌ها» شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی پوشش داده خواهد شد.
نبهانی افزود: گشت یاد شده با هدف انتقال و آموزش ساده مفاهیم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کودکان و ثبت خاطره در ذهن آنان برپا می‌شود و محورهای آن شامل پخش موسیقی، تجربه حضور در کارگاه صنایع‌دستی و آشنایی با مواریث فرهنگی و غذاهای سنتی است.
او خاطر نشان کرد: بر این باور هستیم که اگر کودکان از سنین خردسالی، با زبان کودکانه، با ارزش و اهمیت مواریث ارزشمند آشنا شوند و در این خصوص فرهنگ‌سازی شود، نسل آینده ما در پاسداشت آن‌ها نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا خواهد کرد و لزوم توجه به میراث‌فرهنگی و داشته‌های پیشینیان در وجود آنها نهادینه خواهد شد و همچنین می‌توان با این روش شاهد رونق اقتصاد گردشگری و معرفی کشور از راه ایجاد ارتباط با گردشگران و بازدیدکنندگان این میراث‌های گران‌بها باشیم.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با اشاره به این‌ که هدف اصلی ما در این برنامه نمادین کار کردن نیست افزود: باتوجه به این‌ که بسیاری از خانواده‌ها و کودکان به موضوع تاریخ و گردش علاقمند هستند و استان خوزستان نیز ظرفیت‌های بسیار در این حوزه‌ها دارد، هدف نهایی ما نیز انتقال این پیام است.
او یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت‌نام در گشت یادشده می‌توانند با  شماره همراه ۰۹۳۸۹۳۸۵۴۵۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام