معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی، گفت: مماشات و کوتاهی در برخورد با متخلفین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داورخانه‌ها مشهود است. دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی، گفت: مماشات و کوتاهی در برخورد با متخلفین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داورخانه‌ها مشهود است.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به روند بازدیدها از اصناف و اماکن مختلف، اظهار کرد: میزان بازرسی‌ها در دهدز، اهواز غرب، آبادان و آغاجاری ضعیف بوده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته منتهی به ۶ آبان‌ماه، از ۷۱ مراسم اعلام شده از برگزاری تنها ۴۰ مراسم جلوگیری شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هویزه کمتر از ۴۰ درصد بوده است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس پایش‌ها بسیار با آنچه در خوداظهاری‌ها اعلام می‌شود متفاوت و پایین‌تر است.
وی بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهرها از ۷۵ درصد به ۶۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای نیز به ۵ درصد کاهش یافته است. در مجموع، متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۴۳ درصد است که نسبت به هفته قبل ۵ درصد کاهش یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در استان خوزستان، بیان کرد: میزان استفاده از تهویه در اماکن عمومی در کارون، هویزه، خرمشهر، باوی و شادگان مطلوب نیست.
علوی با اشاره به بازدیدهای بهداشتی و صدور اخطاریه‌ها برای مراکز متخلف، تصریح کرد: شهرهایی که بیشترین اخطارها را داشتند، کمترین پلمب را داشته‌اند یا هیچ پلمبی نداشته‌اند و تنها به صدور اخطاریه بسنده کرده‌اند.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها کاهش یافته است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های شهرهای شادگان، رامهرمز، باغملک، گتوند، خرمشهر، بهبهان، هندیجان و هویزه کاهشی بوده است. میزان رعایت پروتکل‌ها به ویژه تهویه در داروخانه‌های اندیکا، شادگان، باوی، کارون، بهبهان، خرمشهر، هویزه و اهواز شرق پایین است. روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها نیز ثابت و پایین است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از ۳ هزار و ۵۰۴ مطب بازدیدشده، ۱۷۳ اخطار صادر و پنج مورد پلمب انجام شده است در حالی که ۱۷ درصد این مطب‌ها فاقد تهویه بوده‌اند و حداقل باید ۵۹۵ اخطار و ۱۸ پلمب انجام می‌شد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: از ۶۳۹ داروخانه بازدیدشده نیز تنها برای یک داروخانه اخطار صادر شده است در حالی که ۱۶ درصد این اماکن فاقد تهویه بوده‌اند یا فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کردند و باید حداقل ۱۰۲ اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۱۰ پلمب انجام می‌شد. از ۲۴۸ آزمایشگاه بازدیدشده ۲۳ مورد صدور اخطار و دو پلمب انجام شده است که تقریبا متناسب با استانداردهای وزارتی در این خصوص کار شده است.
علوی تصریح کرد: بنابراین مماشات و کوتاهی در برخورد با متخلفین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه‌ها مشهود است.
وی عنوان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات بد نیست اما همچنان مشکل ما در بانک‌ها است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به عدم پشتیبانی لجستیکی از طرح شهید سلیمانی و کاهش فعالیت این طرح، گفت: اکنون به رهگیری ۱.۵ نفر به جای ۱۰ نفر و تست ۰.۷ نفر به جای ۱۰ نفر رسیده‌ایم و عملا طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان متوقف است.
انتهای پیام