مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: انجمن‌ها و موسسات امور خیریه و عام المنفعه، نقشی بیش از آنچه به نظر می‌رسد در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا می‌کنند. زینب پارسافخر امروز ( ۱۲ آبان) در مراسم آوای مهربانی که با هدف حمایت از خانواده های مناطق غیر برخوردار و ویژه […]


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: انجمن‌ها و موسسات امور خیریه و عام المنفعه، نقشی بیش از آنچه به نظر می‌رسد در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا می‌کنند.

زینب پارسافخر امروز ( ۱۲ آبان) در مراسم آوای مهربانی که با هدف حمایت از خانواده های مناطق غیر برخوردار و ویژه فرزندان دانش‌آموز آن‌ها در آستانه روز دانش‌آموز از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و با مشارکت بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: انجمن‌ها و موسسات امور خیریه و عام المنفعه که با هدف و نیت خیرخواهانه و کمک به هم‌نوعان تشکل شده‌اند، نقشی بیش از آنچه به نظر می‌رسد در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از راه‌های توسعه و موفقیت در مدیریت مسایل و رفع مشکلات موجود مسئله مشارکت و به ویژه جلب مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این‌که بانوان در انجام امور خیرخواهانه و نیکوکاری از مبلغین و پیشتازان در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام همواره توصیه به نیکوکاری و همچنین الگوهای شاخصی. نیز در این زمینه دارا هستیم .نقش موسسات خیریه ،فعالیت‌های داوطلبانه در بخش‌های مختلف کمتر از نقش و اهمیت بخش‌های دولتی نبوده که این موضوع در ایام مختلف و در استان خودمان نیز قابل مشاهده است.  

پارسافخر با تقدیر از اقدامات بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها در استان که تمامی ارکان و نیروهای آن از بانوان توانمند و نیکوکار هستند، ادامه داد: بانوان ما به ویژه در سال‌های اخیر در امر خیرین مدرسه ساز در کشور پیشتاز بوده‌اند.

وی افزود: همه موسسات، گروه‌ها و انجمن‌های خیریه و مردمی در کنار دولت می‌توانند نقش ارزنده‌ای در راستای بسط عدالت و انسجام اجتماعی، مبارزه با فقر، آموزش و توانمندسازی، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، افزایش کیفیت زندگی اقشار غیر برخوردار و ارتقا کیفیت زندگی ایفا کنند. تسهیل امور و فعالیت‌های سازمان‌های خیریه توسط دولت باید انجام شود و نقش حامی و ناظر را داشته باشند.

انتهای پیام