امام جمعه اهواز با بیان این که یکی از مسائلی که در نظام اسلامی مهم است، عدالت اجتماعی است و وقتی عدالت نباشد فساد جای آن را می‌گیرد، گفت: مردم با فقر می‌سازند اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۴ آبان‌ماه با اشاره به سبک […]


امام جمعه اهواز با بیان این که یکی از مسائلی که در نظام اسلامی مهم است، عدالت اجتماعی است و وقتی عدالت نباشد فساد جای آن را می‌گیرد، گفت: مردم با فقر می‌سازند اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۴ آبان‌ماه با اشاره به سبک زندگی اسلامی، اظهارکرد: یکی از ابعاد مهم پیشرفت با مفهوم اسلامی، سبک زندگی است که مورد تاکید امامین انقلاب است. هدف انسان های رستگار قطعا پیشرفت است و نه درجا زدن و از این منظر باید به سبک زندگی اهمیت دهیم. برای زندگی برخوردار از امنیت روانی، اخلاقی، اجتماعی از دید دنیوی هم باید به سبک زندگی اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: هدف مردم ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است. انقلاب اسلامی برگرفته از فطرت انسان است و فطرت انسان توحید گرا است. گرچه خداوند تقوی و فجور را در درون انسان قرار داده اما از درون انسان به توحید تمایل دارد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه تمدن دارای دو بخش ابزاری و متنی است، گفت: اگر بخش دوم خوب شکل بگیرد بخش اول هم خوب شکل می‌گیرد. مصداق بخش ابزاری همان تعبیر به علم، تدبیر امور، اقتصاد، اقتدار بین المللی و… است. همچنین بخش حقیقی آن است که در متن زندگی ما حضور دارد؛ سبک ازدواج، لباس پوشیدن، الگوی مصرف، خوراک، تفریحات، کسب و کار، رفتار در اجتماع، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، رابطه بین زن و شوهر و رفتار با والدین و شیوه تربیت فرزند از جمله در بخش حقیقی قرار می‌گیرند.

موسوی فردگفت: باید گفتمانی در زمینه آسیب‌شناسی فرهنگ رفتاری شکل بگیرد؛ به طور مثال چرا فرهنگ کار جمعی در ایران اسلامی ضعیف است؟ چرا در برخی از مناطق طلاق آمار بالایی دارد؟ اگر می‌خواهید مشکلات جامعه اسلامی حل شود و زمینه ظهور فراهم شود به بحث تمدن نوین اسلامی بپردازید.

وی بیان کرد: وقتی از نگاه دینی به سبک زندگی نگاه کنیم دنیا و آخرت تأمین می‌شود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: یکی از مسائلی که در نظام اسلامی مهم است، عدالت اجتماعی است و وقتی عدالت نباشد فساد جای آن را می‌گیرد. امام علی می‌فرماید: «با عدالت رحمت خداوندی گسترش پیدا می‌کند و برکات الهی مضاعف می‌شود، شهرهای ما آباد می‌شود.»

وی افزود: اگر یک نفر حقوق صد میلیونی و می‌گیرد و در همان اداره یک نفر دیگر حقوق پنج میلیونی می‌گیرد این عدالت نیست.

موسوی فرد با اشاره به عوامل سه گانه در تحقق عدالت اجتماعی، گفت: وجود افراد صالح و عادل در بدنه کارگزاران نظام اسلامی، حاکمیت عدل و پذیرش عمومی است. مردم با فقر می‌سازند اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند. در اینجا و در تحقق عدالت اجتماعی پذیرش عمومی هم مهم است. آنچه که امام را در پرده غیبت قرار داده، عدم پذیرش عمومی عدالت است.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی نمی‌پسندد که برای مدیر در ماشین را باز کنند. این ها غرور و کبر می‌آورد. مردم هم اگر شنیدند نزدیکان من خلاف مسیر انقلاب گام برمی‌دارند باید دستش را قطع کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در مقابله با آمریکا، اظهارکرد: سپاهیان یکبار دیگر هیمنه آمریکا را شکستند و حس غرور و اعتماد به نفس ایرانیان را برانگیخت و همه از این حادثه احساس غرور کردند و روحیه اقتدار زیادی به سربازان مقاومت داد. این کار افتخار آمیز سپاهیان، نماد درخشش ایمان این ملت بود و دشمنان بدانند که هر جای عالم بخواهند منافع ملت را به مخاطره بیندازند آنها را به گِل خواهیم نشاند.

وی همچنین مهار گرانی را مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: البته باید بدانیم که زیرساخت‌های مهار گرانی باید فراهم شود. اما انتظار این است که باید تلاش روز و شب دولت انقلابی و اسلامی در این مسیر باشد. مطالبه دیگر مردم ایجاد اشتغال برای جوانان است.

امام جمعه اهواز همچنین بر رعایت مسائل بهداشتی و واکسن زدن از سوی مردم، تأکید کرد.

انتهای پیام