مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از اتمام فاز نخست پاکسازی آبراه‌های استان خبر داد. سعید دریس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی برای تمام آبراه‌های استان خوزستان و رفع مشکلات مرتبط با تردد شناورهای کوچک و بزرگ در این مسیرها به لحاظ وجود مغروقه‌ها، پروژه پاکسازی مسیر کانال ارتباطی بنادر […]


مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از اتمام فاز نخست پاکسازی آبراه‌های استان خبر داد.

سعید دریس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی برای تمام آبراه‌های استان خوزستان و رفع مشکلات مرتبط با تردد شناورهای کوچک و بزرگ در این مسیرها به لحاظ وجود مغروقه‌ها، پروژه پاکسازی مسیر کانال ارتباطی بنادر استان خوزستان از لاشه‌ مغروقه‌ها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
وی افزود: در این زمینه با خارج‌سازی دو فروند شناور مغروقه در آبراه‌های اروند، فاز نخست پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان به اتمام رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: در جریان فاز نخست خارج‌سازی مغروقه‌ها، دو مغروقه به نام‌های فردین و تبسم دریا از کانال اروندرود خارج‌سازی و لاشه‌ آن‌ها به بندرامام خمینی (ره) انتقال داده شد.
دریس عنوان کرد: در فاز نخست که به مدت ۱۰ روز به طول انجامید، حدود یک هزار تن لاشه از دریا خارج و به منظور انجام تشریفات قانونی در محوطه‌ی بندر امام خمینی(ره) دپو شد.
وی ادامه داد: قرار است در فازهای آتی پروژه پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان، چهار مغروقه دیگر نیز خارج‌سازی شود تا شرایط تردد شناورها در آبراه‌های استان تسهیل شود.
انتهای پیام