تنها مدال آور تیم گلف بانوان خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور با بیان این‌که مشکل عمده ما نداشتن زمین مناسب برای تمرین است، گفت:‌ سخت است که در زمین خاکی تمرین کنی و بعد در زمین چمن مسابقه بدهی. سیمین علیجانوند در گفت وگو با ایسنا، درباره سطح کیفی مسابقات کشوری و کسب عنوان دومی، […]


تنها مدال آور تیم گلف بانوان خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور با بیان این‌که مشکل عمده ما نداشتن زمین مناسب برای تمرین است، گفت:‌ سخت است که در زمین خاکی تمرین کنی و بعد در زمین چمن مسابقه بدهی.

سیمین علیجانوند در گفت وگو با ایسنا، درباره سطح کیفی مسابقات کشوری و کسب عنوان دومی، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که خیلی خوشحال شدم بالاخره بعد از مدت ها دوری از مسابقات به خاطر شرایط کرونا مجددا این بازی ها برگزار شد. برای حضور خوب در مسابقات قهرمانی کشور باید تمرینات زیاد و مستمری داشته باشیم اما از آن جایی که تمرین و مسابقات برای رشته گلف نیازمند زمین مناسب و فضای زیاد است، این امر برای من به شخصه ممکن نبود. به همین خاطر دو هفته قبل از شروع مسابقات تمریناتم را همچون سایر هم تیمی‌هایم در زمین خاکی مسجدسلیمان شروع کردم اما نکته قابل تامل این است که برای مسابقه باید در زمین چمن بازی کنیم. موضوعی که روی عملکردمان تاثیر می‌گذارد .

او ابا بیان این که انتظارم از خودم بازی بهتر بود، هرچند با پای مصدوم عملکرد بدی نداشتم، افزود: انتظارم از خودم بیشتر بود و می توانستم مقام اول را نیز کسب کنم. همچنین سطح مسابقات خوب و استقبال زیاد بود و تقریبا از همه استان ها حضور داشتند. ضمن این‌که از فدراسیون بابت برگزاری مسابقات در این شرایط و این‌که همیشه حامی ما است،  تشکر می‌کنم.

ورزشکار گلف بانوان خوزستان عنوان کرد: واقعیت ما تیم خوبی داریم، استعدادهای این رشته حداقل در بخش زنان کم نیست اما خیلی حمایت نمی شویم. مشکل عمده ما نداشتن زمین مناسب برای تمرین است که انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان در این مسیر  از ما حمایت کند.

وی از استاندار جدید استان نیز تقاضا کرد با توجه به این‌که خوزستان مهد این ورزش است، حداقل یک زمین اختصاصی گلف برای تمرین کردن بانوان استان وجود داشته باشد.

علیجانوند بیان کرد: از استاندار تقاضا داریم با توجه به این‌که خوزستان مهد گلف ایران است، حداقل در حد مقام و نام استان یک زمین گلف کوچک  داشته باشیم؛ متاسفانه حتی برخی بانوان استان برای فراهم نبودن این شرایط به مسجدسلیمان که شرایط بهتری دارد، می‌روند. ضمن این‌که سخت است که در زمین خاکی تمرین کنی و بعد در زمین چمن مسابقه بدهی.

وی با بیان این‌که طرح همگانی کردن ورزش گلف در خوزستان باید اجرایی شود، ادامه داد: امیدواریم در آینده شرایط بیماری کرونا بهبود یابد تا روند پیشرفت و گسترش این رشته ورزشی مفرح و جذاب ادامه پیدا کند.

این بانوی ورزشکار گفت: انتطار من به عنوان یک بانوی گلف باز این است که این رشته همگانی‌تر شود و بیشتر به آن توجه شود، چون واقعا رشته مفرحی است و می‌توان از این رشته به عنوان یک رشته مدال آور یاد کرد. البته اگر یک مقدار امکانات را بیشتر کنند و از تعصبات بیخودی که این رشته مثلا فقط برای پول‌دارها است هم کم کنند. امیدوارم تمامی دوستان من در خوزستان یا هر جای کشور، ورزش را جزو یکی از موارد اصلی زندگی خود بدانند و حتی اگر بتوانند در خانه ورزش کنند.

وی با بیان این‌که رشته گلف در استان طرفدار ندارد و کمتر کسی است که پیگیر این رشته باشد، عنوان کرد: در خوزستان گلف را نمی‌شناسند، خیلی‌ها از من می‌پرسند واقعا شما تیم‌ دارید؟ خیلی‌ها می‌ترسند سمت این رشته بیایند، درصورتی‌که اگر اطلاع‌رسانی شود و متوجه شوند که گلف  ورزش زیاد گرانی نیست، شاید استقبال بیشتری از آن شود.

انتهای پیام