استاندار خوزستان مصوبات جلسه با معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد. صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در تهران برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با سفر اعضای […]


استاندار خوزستان مصوبات جلسه با معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد.

صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در تهران برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با سفر اعضای هیات دولت به خوزستان نهایی شد. این طرح‌ها و پروژه‌ها شناسنامه‌دار شدند و امیدواریم توسط دولت ابلاغ شوند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تکمیل راه‌های اتصال خوزستان به استان‌های مرکزی و شرقی مانند فارس، چهار محال و بختیاری و اصفهان به منظور توسعه تجارت و گردشگری یکی از این پروژه‌ها است که مقرر شده است این راه‌ها به صورت چهار بانده در مدت سه سال به بهره‌برداری برسند.
استاندار خوزستان گفت: دو خطه کردن راه آهن از بندر امام(ره) به اهواز و اندیمشک نیز تصویب شد. علاوه بر این موارد، مراحل تکمیل، تجهیز و ساخت ۱۰ بیمارستان تصویب شده است که ابلاغ خواهد شد.
خلیلیان بیان کرد: تکمیل پروژه تامین آب آشامیدنی خوزستان با اولویت تکمیل طرح غدیر که ۵۲ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد، مورد تاکید قرار گرفت. منابع تکمیل این پروژه تامین شد تا در مدت دو سال کاملا بهره‌برداری شود.
وی افزود: در سفر هیات دولت به خوزستان مساله شبکه فاضلاب شهرهای مختلف خوزستان مورد تاکید قرار گرفت که این موارد نیز شناسایی و منابع اعتباری آن تامین شد.
استاندار خوزستان گفت: در خصوص اشتغال‌زایی، تامین حدود ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در راستای توسعه اشتغال، تکمیل زنجیره‌های پایین دست پتروشیمی‌ها و صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری بخش کشاورزی، توسعه و رونق بخشیدن به صنایع نیمه فعال یا تعطیل در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: امیدواریم با این اقدامات و منابعی که در اختیار استان خوزستان قرار می‌گیرد شاهد تسریع در رشد و آبادانی خوزستان تا سال ۱۴۰۳ باشیم.
انتهای پیام