مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی خوزستان خبر داد. محمد جوروند با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه‌ اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی اجرا می‌شود. به […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی خوزستان خبر داد.

محمد جوروند با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه‌ اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در زمینه شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم و دستیابی به هدف توسعه‌ اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی در رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

جوروند به شرایط اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تمامی برنامه‌های مرتبط با طرح بدون دریافت هزینه و کاملاً رایگان است و در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که برنامه‌ آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود اضافه کرد: جاماندگان از تحصیل در دوره‌ متوسطه می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها و طی مراحل آزمون، نسبت به اخذ مدرک تحصیلی دیپلم در یکی از رشته‌های هنری از طریق آموزش و پرورش اقدام کنند.

بنابر اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، علاقه‌مندان در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی تا پایان آبان‌ ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir  نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های پیشنهادی اقدام و در صورت عدم وجود رشته‌ مورد نظر، در انتهای جدول گزینه‌ سایر را انتخاب کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی از اول دی‌ ماه سال جاری آغاز می‌شود و برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود.

انتهای پیام