فرماندار شادگان با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در این منطقه گفت: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود. امید صبری‌پور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در شادگان و استقبال کم مردم […]


فرماندار شادگان با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در این منطقه گفت: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود.

امید صبری‌پور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در شادگان و استقبال کم مردم اظهار کرد: همه ظرفیت‌های شهرستان برای افزایش پوشش واکسیناسیون در شادگان به کار گرفته شده و آنچه در این خصوص باید انجام می‌شد، انجام شده است.

به گزارش ایسنا وی افزود: در شادگان یک بانک را به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب کردم و پس از آن کل استان با من تماس گرفتند؛ با وجود همه فشارها باز هم کوتاه نیامدم و اجازه بازگشایی بانک را ندادم. انتظار داشتم بابت پلمب بانک از من تشکر شود اما جای تعجب دارد که با من تماس گرفتند که چرا بانک تعطیل شده است؟

فرماندار شادگان گفت: متوسط سرعت واکسیناسیون در شادگان به حدود ۶ درصد رسیده است. هر کسی را که توانستیم با گفتاردرمانی، تشویق یا حتی قطع سهمیه آرد یعنی به اجبار نیز واکسینه کردیم اما همچنان برخی نسبت به دریافت واکسیناسیون مردد هستند.

وی افزود: من فکر می‌کردم در صورت قطع سهمیه آرد، پوشش واکسیناسیون از ۱۰۰ درصد می‌گذرد اما نشد.

صبری‌پور گفت: در مجموع با اقدامات انجام‌شده، تزریق واکسن از روزانه ۱۵ تا ۳۰ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسید و اکنون به یک هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است اما نمی‌توان گفت که در یک هفته به نورم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون خانه به خانه نیز در شهر شادگان آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به بیس شهرستان شادگان، نمی‌توان واکسیناسیون که یک موضوع اجتماعی است را به موضوع امنیتی تبدیل کرد.

فرماندار شادگان بیان کرد: روزانه ۱۰ تا ۲۰ مراجعه مردمی در خصوص عدم رضایت به تزریق واکسن دارم و برخی عنوان می‌کنند که جسم خودشان است و نمی‌خواهند واکسن تزریق کنند؛ بنابراین اقناع برخی برای واکسیناسیون سخت شده است.

وی افزود: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود.

انتهای پیام