مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار اعلام آمار واکسیناسیون دانش آموزان خوزستان بر اساس سامانه سیدا شد. کوروش مودت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، مقرر شد مبنای گزارش پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان، سامانه […]


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار اعلام آمار واکسیناسیون دانش آموزان خوزستان بر اساس سامانه سیدا شد.

کوروش مودت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، مقرر شد مبنای گزارش پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان، سامانه سیدا باشد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: مشاهده شده که بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان اندیکا در چهارمحال و بختیاری هستند اما جزو آمار اندیکا محسوب می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس سامانه سیدا قول داده بودیم که پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی خوزستان، این هفته به ۸۵ درصد برسد که تاکنون از ۸۴ درصد عبور کرده‌ایم.
وی بیان کرد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است. در بند ۱۰ این شیوه‌نامه آمده است که تعطیلی مطلق مدارس یک منطقه یا کل استان، جز در مواردی که به تصویب و ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده باشد، موضوعیت ندارد بنابراین نمی‌توانیم برای بازگشایی مدارس تا زمانی که ۷۰ درصد دانش‌آموزان دوز دوم را تزریق کنند، صبر کنیم.
مودت افزود: برخی فرمانداران به روسای آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌اند تا زمانی که ۷۰ درصد دانش‌آموزان دوز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، حق فعالیت حضوری مداررس را ندارند که این مصوبه باید اصلاح شود.
به گزارش ایسنا، محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سه هفته پیش تنها ۲۸۱ دانش‌آموز در شادگان واکسن دریافت کرده بودند، گفت: بر اساس جمعیت ۱۸ هزار نفری طبق ثبت موالید، ۱۲ هزار دانش‌آموز در شادگان داریم که در طول این سه هفته ۹ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز واکسن دریافت کرده‌اند.
وی افزود: بنابراین بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اهوازف ۵۲ درصد دانش‌آموزان و بر اساس آمار آموزش و پرورش ۷۵ درصد دانش‌آموزان شادگان واکسن دریافت کرده‌اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید برای افزایش پوشش واکسیناسیون به شکل اجتماع‌محور گام برداریم اما زمانی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز معاونت اجتماعی ندارد و سمن‌ها را به کار نمی‌گیرد، چنین اتفاقی نمی‌افتد.
انتهای پیام