مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از جمع‌آوری و ارائه ۹۰ میلیارد تومان کمک و خدمات توسط مراکز نیکوکاری به محرومان استان خبر داد. جمال شیبه با بیان این که ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان خوزستان دایر شده است که برخی از […]


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از جمع‌آوری و ارائه ۹۰ میلیارد تومان کمک و خدمات توسط مراکز نیکوکاری به محرومان استان خبر داد.

جمال شیبه با بیان این که ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان خوزستان دایر شده است که برخی از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، وی افزود: از جمله این مراکز نیکوکاری تخصصی، یک مرکز در حوزه اشتغال، یک مرکز در حوزه مسکن و یک مرکز در حوزه حقوقی با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان خوزستان ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: تشکیل مراکز تخصصی برای نظام‌مند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگناهای فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.
وی افزود: هدف از تاسیس و گسترش این مراکز، واگذاری کار مردم به مردم است؛ این مرکز با امکان معرفی نیازمند از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای بهره‌مندی از مزایای ویژه فعالیت می‌کند.
شیبه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان خوزستان فعال هستند، گفت: میزان درآمد این مراکز در نیمه نخست امسال ۹۰  میلیارد تومان بوده که به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: این مرکز با امکان معرفی نیازمند و مددجو از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن و بهره‌مندی از مزایای ویژه اعم از کمک‌های درمانی، تامین مسکن و اجاره بها، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی و سبد کالا افتتاح می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با عناوین محله‌ای و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات و بر اساس نوع نیازهای مددجویان در حال فعالیت هستند، گفت: در نظر داریم به زودی مرکز نیکوکاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوارهای نیازمند راه‌اندازی کنیم. تلاش داریم در تمامی محله‌ها به خصوص مناطق محروم، مراکز نیکوکاری تخصصی متناسب نیاز هر منطقه با مشارکت مردم را راه‌اندازی کنیم تا ضمن رفع مشکلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز کمک شود.
انتهای پیام