سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: مهمترین موضوعی که مدنظر ما است و باید آن را به طور ویژه دنبال کنیم، روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است. در این راستا، برنامه‌های مختلفی با توجه به پتانسیلی که در این استان بزرگ و پهناور وجود دارد را […]


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: مهمترین موضوعی که مدنظر ما است و باید آن را به طور ویژه دنبال کنیم، روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است. در این راستا، برنامه‌های مختلفی با توجه به پتانسیلی که در این استان بزرگ و پهناور وجود دارد را داریم دنبال می‌کنیم.

آقارضا فتوحی امروز (۹ آذر) در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین موضوعی که مدنظر ما است و باید آن را به طور ویژه دنبال کنیم، روند توسعه اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات است. در این راستا، برنامه‌های مختلفی ‌با توجه به پتانسیلی که در این استان بزرگ و پهناور وجود دارد، براساس معیارهایی که می‌تواند منجر به افزایش تولید و افزایش اشتغال شود را داریم دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بخش کشاورزی یکی از موضوعاتی را که باید به صورت ویژه دنبال کنیم، شهرک‌های کشاورزی از قبیل زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات است. در بحث خدمات، بانک‌های استان با توجه به منابعی که دارند، باید وصولی‌ها، با خروجی‌ها و تسهیلاتی که می‌دهند، همخوانی داشته باشند. 

فتوحی تصریح کرد: در خصوص اعطای تسهیلات بانکهای خوزستان به دلیل اینکه شرکت‌ها از ظرفیت استان استفاده می‌کنند، باید از فرصت این شرکتها استفاده و بهره‌مند شویم تا منجر به عمران و آبادی استان شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به دیگر برنامه مهم این معاونت، گفت: بحث اشتغال در بین فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مدنظر است؛ در بحث رشته‌های تخصصی، دستگاه‌های اجرایی باید با موسسات آموزش عالی برنامه داشته باشند که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف چه در کشاورزی، صنعت، نفت، گاز و عمران و براساس معیارها، در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اهمیت تجارت در خوزستان با توجه به همجواری با عراق بیان کرد: موضوع اساسی که الان بسیار مهم است ، تجارت و بازرگانی در خوزستان است .با توجه به وضعیت خوزستان در همجواری با عراق، باید این تعاملات بیشتر باشند و برنامه‌ریزی اساسی در بحث‌های تجاری یکی از موضوعات اساسی است که دنبال می‌شود. در بحث حمل و نقل و بنادر نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم و باید به این بخش رونق داد.

انتهای پیام