استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه بعد از سفر سرزده رییس جمهور نیز شاهد سرعت کار در مناطق زلزله زده استان هستیم و امیدوارم که بتوانیم بر اساس زمانبدی تعیین شده، شاهد تحقق برنامه ریزی های مربوط به اسکان موقت و دائم باشیم. صادق خلیلیان در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذرماه در اهواز برگزار […]


استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه بعد از سفر سرزده رییس جمهور نیز شاهد سرعت کار در مناطق زلزله زده استان هستیم و امیدوارم که بتوانیم بر اساس زمانبدی تعیین شده، شاهد تحقق برنامه ریزی های مربوط به اسکان موقت و دائم باشیم.

صادق خلیلیان در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: من به عنوان استاندار خود را جزو بسیجیان می دانم و دولت مردمی و انقلابی نیز عزم خود را جزم کرده است تا با روحیه بسیجی و فرهنگ جهادی، کشور را به سمت اهداف والای انقلاب اسلامی سوق دهد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام مردمی بر پایه اسلام و منبعث از انقلاب اسلامی و رهبری روحانیت است که از بدو انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، تمام تصمیمات بر پایه رای مردم و حضور گسترده مردم بوده است. امام راحل اعتقاد زیادی به حضور مردم در تمام عرصه ها داشتند و به همین دلیل نیز بسیح مستضعفین را راه اندازی کردند که اتصال انقلاب به نیروی مردم تداوم بخشیده شود. آثار آن را هم در دفاع مقدس و پیروزی جنگ مشاهده کردیم .

استاندار خوزستان گفت: مقام معظم رهبری هم تاکید بسیار بر سپردن امور به مردم دارند و هرجا مردم حضور پیدا کردند ما موفقیت های بی نظیری به دست آوردیم. یکی از حلقه های اصلی واصل و تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری نیز بسیج است و ما نیز باید در عرصه های مختلف از جمله بسیج سازندگی از این نیروی بی بدیل استفاده کنیم که به شدت نیز در این زمان به آن نیاز داریم تا بتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در عرصه های اقتصادی، عمرانی و توسعه کشور داریم را برطرف کنیم و در مسیر سازندگی کشور به سمت اهداف والای  انقلاب اسلامی و ساخت یک نظام و کشور در تراز انقلاب اسلامی و مردم کشور قرار بگیریم.

وی عنوان کرد: یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی حضور مردم است و طبیعتاً در این راستا حضور بسیج  از مسیر بسیج سازندگی بسیار گره گشا است. در عرصه های مختلف ما شاهد گره گشایی هایی هستیم. در سازندگی کشور و در بحران های سیل و زلزله نیز اولین گروه هایی که حضور پیدا کردند، گروه های جهادی و بسیج سازندگی بودند که به کمک مردم شتافتند و بعد ما این را توانستیم از طریق تشکیل قرارگاه، سازماندهی و تقسیم کار کنیم تا بتوانیم از توان دستگاه های مختلف در جهت حل سریع مشکلات زلزله بهره مند شویم. به همین خاطر بعد از اتمام اسکان اضطراری، اسکان موقت را به بسیج سازندگی و اسکان دائم را به بنیاد مسکن سپردیم که در بحث اسکان دائم نیز بسیج و بسیج سازندگی ورود کردند.

خلیلیان گفت: برای آغاز کار نیز بخشی از اعتبارات مورد نیاز زا از طریق استانداری در اختیار بسیج سازندگی قرار دادیم و برای این که مشکل قانونی هم نداشته باشد، مصوبه ای که در اختیار داشتیم را اصلاح کردیم تا موافقت نامه مستقیما با خود بسیج سازندگی خوزستان منعقد شود. خوشبختانه بعد از سفر سرزده رییس جمهور نیز شاهد سرعت کار هستیم و به تدریج سرعت بیشتر می شود و من امیدوارم که بتوانیم بر اساس زمانبدی تعیین شده، شاهد تحقق برنامه ریزی های مربوط به اسکان موقت و دائم این مردم باشیم.

انتهای پیام