مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به میزبانی خوزستان از سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» گفت: داوری آثار رسیده از سوی ۷ داور خوزستانی در بخش داخلی جشنواره در حال انجام است. به گزارش ایسنا، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز […]


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به میزبانی خوزستان از سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» گفت: داوری آثار رسیده از سوی ۷ داور خوزستانی در بخش داخلی جشنواره در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۷ آذرماه برگزار شد، با اشاره به میزبانی خوزستان از سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» برای اولین‌بار، گفت: جشنواره رسام اولین جشنواره جهانی است که به موضوع استکبارستیزی می‌پردازد و این جرأت را به هنرمندان می‌دهد که آثار خود را با هر دین، نژاد و ملیتی با این موضوع خلق کنند.
حاجتی تصریح کرد: نوع نگاه ما به آثار این جشنواره فرهنگی است و همه تلاش ما این است که آثار فاخری را از دل جشنواره بیرون بیاوریم. تلاش می‌کنیم که در سال آینده آثار فاخری به جشنواره برسد و در هر شهر خوزستان هر کس با موبایلش بتواند فیلم بسازد.
وی رشته‌های این جشنواره بین‌المللی را مستند، فیلم داستانی، پویانمایی، نماهنگ، تله فیلم، فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای، فیلمنامه عنوان کرد و افزود: ۵۴۲ اثر در بخش داخلی این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که هیئت داوران کار خود را در زمینه داوری آنها آغاز کرده‌اند و در روزهای آینده نتیجه اولیه آثار و نام هنرمندان منتشر خواهد شد.
حاجتی با بیان اینکه این جشنواره اتفاق بزرگی است و تنها جایی که متولی اجرای آن است خوزستان است، گفت: سال گذشته از آمریکا و عربستان هم آثار داشتیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: طالب دماوندی، علی حیاتی، سید مرتضی سبزقبا، مهدی طرفی، مهدی کیخائی، محمدرضا نجفی و مهسا طیب داوران این جشنواره هستند. آثار پس از داوری در خوزستان بار دیگر برای بازبینی به تهران ارسال خواهند شد. آثار با نظارت در کمال صحت و امنیت داوری شدند و هیچ گونه سفارش و پارتی بازی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی گفت: تاکنون ۱۷۶ مستند، ۱۱۲ فیلم داستانی، ۳۱ پویانمایی، ۷۳ نماهنگ، ۱۲۳ فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای، ۱۲۷ فیلمنامه به دبیرخانه رسیده که توسط هفت داور خوزستانی قضاوت می‌شوند.
حاجتی بیان کرد: این جشنواره ۲۹ دی‌ماه به میزبانی منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام