نماینده ولی فقیه در خوزستان، دلیل تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور در تحریم‎ها را سیطره امامین انقلاب اسلامی بر دل‌ها دانست و بر اینکه مسئولان به جلوه‌های آخرت نگاه داشته باشند، تأکید کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مراسم استقبال از پیکرهای ۵۸ شهید تازه تفحص […]


نماینده ولی فقیه در خوزستان، دلیل تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور در تحریم‎ها را سیطره امامین انقلاب اسلامی بر دل‌ها دانست و بر اینکه مسئولان به جلوه‌های آخرت نگاه داشته باشند، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مراسم استقبال از پیکرهای ۵۸ شهید تازه تفحص شده که امروز ۱۸ آذرماه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به کشور وارد شدند، با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک میلاد حضرت زینب، به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر «کونوا مِن أبناءِ الآخِرَهِ ولا تَکونوا مِن أبناءِ الدُّنیا» اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه‌هایی که عزیزان ما از شهدای کربلا به ارث بردند روحیه شهادت طلبی است.

به گزارش ایسنا،  وی ادامه داد: دنیا در چشم آنها کوچک بود و آنها با جلوه‌های آخرت‌طلبی به خیل شهدای کربلا پیوستند. وقتی دنیا در چشم مردان الهی کوچک شد خداوند به آنها شهادت را عنایت می‌کند.

موسوی‌فرد بیان کرد: بزرگترین مانع حکومت امام علی(ع)، سیدالشهدا و امام مجتبی(ع) همین جلوه‌ها و مظاهر دنیوی بود. اینکه بعد از ۴۳ سال مشکلاتی در کشور ملاحظه می‌کنیم، به دلیل همین موانع دنیوی است. افرادی مثل ابوموسی اشعری که در حکمیت خیانت کرد بعضی آن را دلیل بر سادگی و حماقت او می‌دانند. درست است که آنها عقل اخروی ندارند اما شعار امام علی(ع) را دیده بودند که وقتی علی بر اریکه قدرت تکیه می‌زند بیت‌المال و حق‌الناس مسلمین را که ۲۵ سال به غارت بردند حتی اگر مهریه زن‌های شما باشد پس می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد به این علت است که افرادی در مسند کار قرار می‌گیرند که جلوه‌های آخرت در دید آنها ناچیز است و آنها به دنبال جلوه‌های دنیوی هستند.

وی تصریح کرد: بعد از سه ماه و اندی از تشکیل دولت انقلابی شاهد برخی از گرانی‌ها هستیم و برخی درباره آن سوال می‌پرسند. باید بگویم ۸ سال این کشور را بیست سال به عقب راندند. مسئله گرانی دستوری نیست. باید به دولت فرصت دهیم. تردید نکنید همان بیان حضرت آقا در صبح انتخابات که فرمودند: «انشاالله مردم از این انتخابات خیر خواهند دید» می‌شود. 

موسوی‌فرد افزود: چرا ما در تقویت بنیه دفاعی و علمی در دل تحریم‌ها موفق بودیم چون امامین انقلاب بر دلها سیطره داشتند. اما بیش از ۳۰ سال(نمی‌گویم ۴۳ سال) همه نگاهشان به کدخدا و کشورهای اروپایی بود. خداوند متعال قسم یاد کرده اگر به کسانی غیر از من دل ببندند امیدشان را ناامید می‌کنم. هشت سال تمام تلاش‌شان پیمودن مسیری غیر از مسیر شهدا بود.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: دویست سال قبل ما با یک کشور یعنی روسیه می‌جنگیدیم و دو سوم از خاک را به آنها دادیم. هشت‌سال کل عالم در برابر مردم ایستادگی کرد و دو ابر جنایت و بیش از ۸۰ کشور مستقیم در جنگ با ما دست داشتند. آن روز(جنگ با روسیه) ولایت فقیه نبود و الان هست، آن روز شهدا جانفشانی نمی‌کردند اما الان می‌کنند.

وی در پایان گفت: بیش از سی سال این مردم تحمل کردند و این تحمل نوید بسیار خوبی دارد که شما مردم برای حکومت جهانی امام مهدی(عج) آمادگی پیدا کرده‌اید.

انتهای پیام