نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظمی از جوانان به دنبال یک میز و یک حقوق ثابت دولتی هستند ولو ۱۰ درصد درآمد فنون و حرفه‌ها را داشته باشد؛ در این شرایط، اعتماد و بستر را باید قانون‌گذار و مجری برای جوانان به منظور فعالیت در حرفه‌ها ایجاد کند. سیدکریم حسینی در آیین […]


نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظمی از جوانان به دنبال یک میز و یک حقوق ثابت دولتی هستند ولو ۱۰ درصد درآمد فنون و حرفه‌ها را داشته باشد؛ در این شرایط، اعتماد و بستر را باید قانون‌گذار و مجری برای جوانان به منظور فعالیت در حرفه‌ها ایجاد کند.

سیدکریم حسینی در آیین اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید که امروز (۱۹ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که کشور ما امروز از آن رنج می‌برد و یکی از نقیصه‌ها و مشکلات اساسی است که باید به آن پرداخته شود، بیکاری است که یک بخش اعظم راه حل آن در سازمان فنی و حرفه‌ای است. امروز علل مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور ناشی از بیکاری است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در واقع مشکل اساسی که در کشور باید به آن پرداخته شود، چه در دولت و چه در مجلس، رفع مشکل بیکاری به معنای واقعی است. بخشی از نسخه حل مشکل در سازمان فنی و حرفه‌ای است. اگر از همه ما بپرسند که آیا واقعا به شکل جدی به این امر پرداخته شده است و برنامه‌ای جدی برای این کار داریم؟ می‌توان گفت که جواب این سوال همراه با تردید است و هنوز این اعتماد به سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد نشده است.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای فعالیت جوانان در فنون و حرفه‌ها گفت: قطعا ایجاد فرصت اشتغال، کار یک بخش نیست بلکه مربوط به بخش‌های مختلف است و نیاز به همراهی بین بخشی دارد. این مسابقات یک روزنه است و این توانمندی در جوانان ما وجود دارد و ثابت کرده‌اند که می‌توانند بسیاری از مسیرها را طی کنند. مشکل ما در بسترسازی‌ها است و دولت به معنای اعم کلمه، مجلس و قوای مسئول نتوانسته‌اند این بستر و فضا را مهیا کنند.
حسینی ادامه داد: بخش اعظمی از جوانان به دنبال یک میز و یک حقوق ثابت دولتی هستند ولو ۱۰ درصد درآمد فنون و حرفه‌ها را داشته باشد؛ در این شرایط، اعتماد و بستر را باید قانون‌گذار و مجری برای جوانان به منظور فعالیت در حرفه‌ها ایجاد کند تا کسی که می‌خواهد این مسیر را طی کند، نگوید که این حرف است و ما از این حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم.
وی گفت: قطعا با روی کار آمدن دولت جدید و ایده‌ها و فکرهای جدی می‌توان برگ دیگری را باز کرد و روی آن برنامه‌ریزی کرد. قطعا بخش اعظمی از بیکاری قابل حل است و می‌توانیم از فرصت بسیار گرانبهایی که در سازمان فنی و حرفه‌ای هست، بهره بگیریم.
انتهای پیام