معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر قرار است یک جامعه پویا داشته باشیم قطعا باید به پژوهش در دوره دانش‌آموزی توجه کرد. دکتر علیرضا کیاست در مراسم آغاز هفته پژوهش و آیین زنگ پژوهش که امروز (۲۰ آذرماه)‏ در ناحیه ۴ آموزش و پرورش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش […]


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر قرار است یک جامعه پویا داشته باشیم قطعا باید به پژوهش در دوره دانش‌آموزی توجه کرد.

دکتر علیرضا کیاست در مراسم آغاز هفته پژوهش و آیین زنگ پژوهش که امروز (۲۰ آذرماه)‏ در ناحیه ۴ آموزش و پرورش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش هر ساله در آذرماه برگزار می‌شود و امسال نیز از ۲۰ آذر تا ۲۵ آذر به این مناسبت در نظر گرفته شده است. امروز زنگ پژوهش در اولین روز هفته پژوهش در یک مدرسه نواخته شد و این، نشان‌دهنده اهمیت پژوهش بین دانش‌آموزان است. در ادامه، برنامه دانشگاه با درب‌های باز را خواهیم داشت و دانش‌آموزان می‌توانند از دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان خوزستان بازدید کنند.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر قرار است یک جامعه پویا داشته باشیم قطعا باید به پژوهش در دوره دانش‌آموزی توجه کرد. ما در دانشگاه رسالتی داریم و رسالت ما این است که پژوهش خود را در جهتی پیش ببریم که به توسعه پایدار منجر شود و پویایی و تحرک به وجود بیایید؛ گام اول برای این کار، توجه به دانش‌آموزان است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه‌های مهم هفته پژوهش، گفت: در طول هفته نشست‌های نیازسنجی و نیازشناسی با سازمان‌های اجرایی و صنایع استان خوزستان برگزار می‌شود و مشکلاتی که در صنایع وجود دارند در نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بخشی از مشکلات در این حوزه حل شوند.
کیاست افزود: از پژوهشگران و فناوران برتر استان خوزستان نیز تجلیل خواهد شد که به این منظور، کمیته علمی تشکیل شده است و وظیفه بررسی پرونده‌های علمی را بر عهده دارد.    
وی گفت: در این هفته در دانشگاه‌ها نشست‌های تخصصی خواهیم داشت؛ در این نشست‌ها مشکلات صنایع مورد توجه پژوهشگران قرار خواهند گرفت. یکی از وظایف اصلی ما این است که چالش‌های پیش روی دانش‌آموزان برای ورود به حوزه پژوهش، شناسایی و حل شوند و ارتباط بین دانشگاه و دانش‌آموزان برقرار شود.  
کوروش مودت، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سطح کشور امسال یکی از همکاران ما در بحث پژوهش رتبه دوم کشوری را به دست آورد و یک رتبه سوم نیز بین ۳۷ طرح پژوهشی در سطح کشور داشتیم که با هماهنگی‌های انجام‌شده توسط دانشگاه شهید چمران اهواز، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، شریک‌های راهبردی ما اقدامات خوبی در کمیته پژوهشی داشتند. بیش از ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار طرح‌های مصوب شده در استان خوزستان جذب شد.
انتهای پیام