امام جمعه اهواز اظهار کرد: توصیه ما به مجلس شورای اسلامی این است که بستری فراهم کنید که مردم عدالت اجتماعی را ببینند، به طوری که مردم بدانند شرایط برای همه یکسان است. حجت‌الاسلام و المسلیمن سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز ۲۶ آذر  در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت […]


امام جمعه اهواز اظهار کرد: توصیه ما به مجلس شورای اسلامی این است که بستری فراهم کنید که مردم عدالت اجتماعی را ببینند، به طوری که مردم بدانند شرایط برای همه یکسان است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز ۲۶ آذر  در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوا، عمل به سبک زندگی اسلامی را مصداقی از تقوا دانست و با تصریح به آفت مصرف زدگی در زندگی امروز، به بیان نکاتی از آیات قرآنی مربوط به قارون و هلاکت وی پرداخت.

به گزارش ایسنا،  وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دوری از زندگی اشرافی و حقوق‌های نجومی گفت: ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مردم ما بتوانند با حقوق خود زندگی‌شان را اداره کنند. مشکل با گرفتن دستمزد بالا برطرف نمی‌شود، چراکه آن هم فقط تورم ایجاد می‌کند. لازم است در قالب تعاونی‌ها مشکلات را حل کنیم.

موسوی‌فرد افزود: توصیه ما به مجلس شورای اسلامی این است که الان فرصت دارید. بستری فراهم کنید که مردم عدالت اجتماعی را ببینند، به طوری که مردم بدانند اگر در سفره آنها نان نباشد، در سفره وزیر و استاندار هم نیست. وقتی می‌خواهید قانونی وضع کنید، خود اولین کسی باشید که به آن قانون عمل می‌کنید. شفاف سازی کنیم که منِ امام جمعه، منِ وزیر، منِ معاون، منِ نماینده چقدر می‌گیرم. وقتی مردم می‌بینند حقوق یکی است، متوجه می‌شوند شرایط برای همه یکسان است.

امام جمعه ادامه داد: با سه، چهار ماه آمدن دولت جدید، این مشکلات در کشور حل نمی‌شود ما مکرر این مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانیم. باید صبر کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(ص) گفت: ما از طریق توجه به مقام ایشان می‌توانیم به درجه پاکی و ارتباط با امام عصر(ع) برسیم. در فرازهای زیارت حضرت زهرا(س)، مدخل ورودی به محضر ایشان، توجه به ابتلائات ایشان است: «یا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَک اللَّهُ‏ الَّذی‏ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ یخْلُقَک، فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‏ صابِرَهً» گام بعد تصدیق ولایت و سپس پایداری برنبوت و ولایت رسول خدا(ص) و وصی ایشان به کمک حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع پرستاران بیان کرد: یک رهبر حکیم همیشه جلوتر از امت حرکت می‌کند. سخنان ایشان درباره جنگ روایت‌ها یک تلنگر به همه ما مسئولان و هشداری است که خود را برای این جنگ مهیا کنیم. تصویرسازی غلط از گذشته در چهل سال انقلاب برای ناامیدی آینده است که بگویند کاری انجام نشده است. در جنگ روایت‌ها کسی پیروز است که بتواند روایتی بسازد و ذهن انسان‌ها را کنترل کند. به فرموده رهبر انقلاب «حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند» رسانه‌های دشمن اذهان خالی را با روایت‌های نادرست خود پر می‌کنند و روایت آنها ۱۸۰ درجه با روایت صحیح متفاوت است. آنها در روایت خود جای ظالم و مظلوم را تغییر می‌دهند.

موسوی‌فرد همچنین به سخنان اخیر یک امام جمعه در اهانت به ساحت اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ما همچنان که شیعه انگلیسی داریم، اهل سنت انگلیسی نیز داریم. آنها می‌دانند با ایجاد اختلاف است که می‌توانند شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیاندازد تا به اهداف خود دست پیدا کنند. علمای اهل سنت این سخنان را محکوم کردند و ما شیعیان نیز این سخنان را محکوم می‌کنیم.

 امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود با اشاره به هشدار درباره بارندگی‌های شدید گفت: این هشدار ولو احتمال ضعیف باشد، مسئولان باید خود را مهیا کنند تا شرمنده مردم نشویم. درباره آلودگی هوای اهواز نیز باید از الان برای ۵ سال آینده فکر کنیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام