رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تزریق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تاکنون خبر داد. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۷ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به کاهش موارد بستری اظهار کرد: در حال حاضر در خوزستان روزانه به […]


رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تزریق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تاکنون خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۷ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به کاهش موارد بستری اظهار کرد: در حال حاضر در خوزستان روزانه به ازای هر یک صد هزار نفر ۵‌.۲ نفر مبتلا و ۰.۵ نفر بستری ناشی از کرونا داریم که آمار بسیار پایینی است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۲۷. درصد، موارد بستری ۵۵.۱ درصد و موارد مرگ ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.
رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش صددرصدی موارد ابتلا در شادگان، شوش و باغملک گفت: بنابراین باید میزان بیماریابی، رهگیری و مراقبت افزایش یابد تا از انتقال بیماری به سایر مناطق استان خوزستان  جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه روزانه یک درصد جمعیت خوزستان دوز اول و ۰.۲ درصد دوز دوم واکسن را دریافت می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ خوزستان یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و شهرستان‌های اهواز و بهبهان بالای ۹۰ درصد و دیگر شهرستان‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد جمعیت هدف خود را واکسینه کرده‌اند.
ابول‌نژادیان با اشاره به بالا بودن آمار تاخیر در تزریق دوز دوم در شادگان، افزود: در شهرستان شادگان کمتر از ۶۰ درصد جمعیت هدف یک نوبت واکسن و ۳۱ درصد دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند.
انتهای پیام