استاندار خوزستان بر جدیت در اجرای صحیح و نظارت بر طرح هوشمند محدودیت‌های کرونا تاکید کرد. صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۷ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اُمیکرون، سویه‌ای وحشی است و به پروتکل‌هایی که اعتقاد داریم، معتقد نیست بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت […]


استاندار خوزستان بر جدیت در اجرای صحیح و نظارت بر طرح هوشمند محدودیت‌های کرونا تاکید کرد.

صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۷ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اُمیکرون، سویه‌ای وحشی است و به پروتکل‌هایی که اعتقاد داریم، معتقد نیست بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت شوند و پوشش واکسیناسیون افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: باید به افرادی که در دریافت دوز دوم واکسن تاخیر داشته‌اند هشدار داده شود تا این تاخیر را جبران کنند. افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم‌شان گذشته است نیز نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کنند تا در مقابل این سویه نیز مصونیت نسبی پیدا کنند.
استاندار خوزستان بیان کرد: بر اساس تخقیقات انجام شده، تزریق یک دوز واکسن بی‌معنا است و چیزی به ارمغان نمی‌آورد اما تزریق دو دوز مصونیت نسبی ایجاد می‌کند. در این شرایط، دریافت دوز سوم بسیار مهم است زیرا می‌تواند ۷۰ تا ۹۰ درصد مصونیت ایجاد کند.
وی افزود: واکسن داخلی به اندازه کافی در حال تولید است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد؛ نه تنها می‌توانیم کشور را تامین کنیم بلکه به تدریج می‌توانیم در آینده صادرات واکسن نیز داشته باشیم و حداقل به توسعه واکسیناسیون کشورهای همجوار کمک کنیم.
خلیلیان با اشاره به وضعیت کاهشی روند مرگ و میر در کشور و خوزستان گفت: این وضعیت نیز نشان‌دهنده اقدامات انجام شده است. با توجه به شرایط کنونی طرح شهید سلیمانی دارای موفقیت نسبی است که امیدوارم با فراهم شدن امکانات بیشتر با جدیت این طرح پیگیری شود تا شاهد موفقیت بیشتری باشیم.
وی افزود: به نظر می‌آید اگر دست به دست دهیم، با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن افزایش می‌یابد که در این زمینه فعالان رسانه‌ای و مجازی می‌توانند کمک کنند.
استاندار خوزستان بیان کرد: این هفته کنترل هوشمند محدودیت‌های کرونا به ناوگان حمل و نقل درون شهری توسعه می‌یابد و به تدریج همه موارد را در بر خواهد گرفت. جدیت در اجرای صحیح و نظارت بر این طرح برای عادی‌سازی شرایط بسیار مهم است.
انتهای پیام