فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به ارائه پیشنهاداتی به قرارگاه مرکزی وزارت کشور در خصوص محدودیت‌های کرونا در شرایط فعلی با ورود سویه اُمیکرون، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و برگزاری اجتماعات شد. ولی‌الله حیاتی در پایان جلسه اضطراری قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت […]


فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به ارائه پیشنهاداتی به قرارگاه مرکزی وزارت کشور در خصوص محدودیت‌های کرونا در شرایط فعلی با ورود سویه اُمیکرون، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و برگزاری اجتماعات شد.

ولی‌الله حیاتی در پایان جلسه اضطراری قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ورود اُمیکرون به کشور، جلسه اضطراری این قرارگاه با حضور همه دستگاه‌های ذی‌مدخل در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خوزستان برگزار شد و تشدید مراقبت‌ها در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خوزستان در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر تیم‌های غربالگری در ۴۰ مایلی بنادر از سرنشینان کشتی‌ها تست می‌گیرند. این افراد به هیچ عنوان حق خروج از کشتی را ندارند. مکان قرنطینه نیز در بندر امام(ره) مهیا شده است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در مرز زمینی شلمچه که مرز محوری تردد اتباع عراقی است، امکانات قرنطینه‌ای و آزمایشگاهی وجود دارد. تزریق دو دوز واکسن و تست منفی PCR مربوط به ۹۶ ساعت قبل جزو الزامات ورود به کشور است.
وی با اشاره به انجام مراقبت‌های سندرمیک در مرزهای زمینی گفت: در فرودگاه‌های خوزستان نیز اکیپ‌های بهداشت مستقر می‌شوند و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.
حیاتی با بیان اینکه پیشنهاداتی به قرارگاه مرکزی وزارت کشور ارسال شد، تصریح کرد: قائل به اعمال محدودیت‌های بیشتری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و برگزاری اجتماعات تا خروج از این سوش هستیم. هر تصمیمی در وزارت کشور اتخاذ شود، بلافاصله به مردم اعلام می‌شود.
وی گفت: توصیه می‌شود افرادی که نوبت تزریق دوز سوم‌شان رسیده است، سریع‌تر برای دریافت دوز سوم اقدام کنند. حدود ۵۰۰ هزار خوزستانی در دریافت دوز دوم تاخیر دارند که با توجه به ورود سوش جدید به کشور باید این افراد نیز زودتر دوز دوم‌شان را دریافت کنند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مراسم و تجمعات همچنان پروتکل‌های الزامی برای مقابله با سوش جدید هستند. امیدواریم با پوشش حداکثری واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در مقابله با این سوش جدید توفیق بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام