سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در اجرای همه پروژه‌ها، داشتن پیوست و نگاه زیست محیطی باید جا افتاده باشد، گفت: در استان خوزستان توسعه میادین نفتی انجام شده اما تالاب و موارد زیادی از بین رفته است و ظرفیت‌های زیادی را از دست داده‌ایم. محمدخانچی در مراسم آغاز فرآیند عملیاتی […]


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در اجرای همه پروژه‌ها، داشتن پیوست و نگاه زیست محیطی باید جا افتاده باشد، گفت: در استان خوزستان توسعه میادین نفتی انجام شده اما تالاب و موارد زیادی از بین رفته است و ظرفیت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

محمدخانچی در مراسم آغاز فرآیند عملیاتی پروژه بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار دریاچه ارومیه در تالاب‌های بختگان و شادگان در سایت‌های پایلوت که امروز (۲۹ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث محیط زیست و منابع طبیعی از دو منظر قابل اهمیت است اما چالش دوگانه‌ای بین مسائل محیط زیستی و توسعه‌ای وجود دارد.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه توسعه بدون محیط زیست برای ما قابل قبول نیست، افزود: توسعه بدون توجه به محیط زیست قابل قبول نیست زیرا توسعه باید همراه با محیط زیست باشد نه بدون محیط زیست بنابراین در اجرای همه پروژه‌ها، داشتن پیوست و نگاه زیست محیطی باید جا افتاده باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه محیط زیست را مانع اجرای پروژه‌ها نمی‌بینیم، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های زیاد خوزستان، سالیان سال رنج می‌برد. به طور مثال توسعه میادین نفتی انجام شده اما تالاب و موارد زیادی از بین رفته است و ظرفیت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.  
وی با بیان اینکه باید کار به سمت و سوی رشد و توسعه باشد، گفت: امیدوارم تالاب شادگان نیز مانند تالاب‌های دیگر محل گردشگری و ایجاد اشتغال شود و ماوای خوبی برای مردم باشد. 
انتهای پیام