سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در یک هزار و ۳۵۱ مدرسه در استان خوزستان خبر داد. مسعود اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یک طرح ملی و متشکل از ۹ […]


سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در یک هزار و ۳۵۱ مدرسه در استان خوزستان خبر داد.

مسعود اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یک طرح ملی و متشکل از ۹ دستگاه است که از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ آغاز به کار کرده است.
وی افزود: این طرح برگرفته از رهنمودهای رهبری بوده و در راستای تلاش علمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. طراحی و توسعه مداخلات حمایتی، استقرار نظام مراقب اجتماعی برای دانش‌آموزان، ارجاع مناسب و ارائه خدمات حمایتی و گسترش آموزش‌ها در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بزهکاری از اهداف این طرح است.
سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این طرح در استان خوزستان به صورت پایلوت در سه شهر بندر امام، آبادان و ناحیه ۳ اهواز در ۱۳۰ مدرسه اجرا می‌شود. در بندر امام همه مدارس دوره اول متوسطه و در آبادان و اهواز تعدادی از مدارس در این طرح پوشش داده می‌شوند.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان بیان کرد: این طرح می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و در این خصوص، یکی از کارهایی که امسال انجام دادیم، راه‌اندازی خط ۱۵۱۷ بوده است که روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب برای تماس دانش‌آموزان و والدین برقرار و پاسخگوی سوالات درباره مشکلات تحصیلی، رفتاری و عاطفی آن‌ها است.  
اکبری گفت: در قالب این طرح، موارد اورژانسی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند در یک هزار و ۳۵۱ مدرسه در استان خوزستان پوشش داده می‌شوند. در سایر مدارس استان خوزستان نیز غربالگری انجام می‌شود.  
وی افزود: در سال‌های اخیر بنا بود سالانه ۱۰ درصد به تعداد مدارس تحت پوشش این طرح افزوده شود که متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی و وضعیت اعتبارات، امکان‌پذیر نبود. 
انتهای پیام