مدیرکل بهزیستی خوزستان از غربالگری شنوایی بیش از ۴۳ هزار نوزاد در پایگاه‌های بهزیستی خوزستان خبر داد. غلامرضا صدیق‌راد اظهار کرد: در حال حاضر در استان خوزستان ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی  تحت نظارت بهزیستی در ۲۵ شهرستان مستقر هستند و در شش ماهه اول سال جاری  تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۷۰۲ نوزاد را مورد معاینه […]


مدیرکل بهزیستی خوزستان از غربالگری شنوایی بیش از ۴۳ هزار نوزاد در پایگاه‌های بهزیستی خوزستان خبر داد.

غلامرضا صدیق‌راد اظهار کرد: در حال حاضر در استان خوزستان ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی  تحت نظارت بهزیستی در ۲۵ شهرستان مستقر هستند و در شش ماهه اول سال جاری  تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۷۰۲ نوزاد را مورد معاینه قرار داده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل بهزیستی خوزستان، وی افزود: از میان نوزادان معاینه شده، ۴۸۱ نوزاد مشکوک به افت شنوایی بوده و برای آزمایش‌های تشخیص، به کلینیک‌های شنوایی‌شناسی ارجاع و از این تعداد ۹۴ کودک با تشخیص قطعی افت شنوایی، جهت مداخلات طبی و توانبخشی به مراکز مربوطه  ارجاع  داده شده‌اند.
 وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی نوزادان، بخشی از یک برنامه سه بخشی است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام کم‌شنوایی شناخته می‌شود، اهداف این طرح را غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از یک ماهگی، تشخیص کم‌شنوایی تا قبل از سه ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از شش ماهگی عنوان کرد.
صدیق‌راد گفت: در این برنامه کلیه نوزادان در بدو تولد در تمام طول سال در مراکز بهداشت و یا زایشگاه‌ها  با استفاده از دو تست AOAE و تست   AABR مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: در تست AOAE، حلزون گوش ارزیابی می‌شود و در تست AABR، وضعیت دستگاه شنوایی نوزاد تا ساقه مغز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام