مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: از تعداد ۳۰ هزار کلاس درس استان خوزستان، حدود ۳۰ درصد یعنی ۱۰ هزار کلاس درس، باید تخریب و دوباره احداث شوند. علی قربانی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۹ آذرماه)  برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵ هزار ۵۰۰ مدرسه با ۳۰ هزار […]


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: از تعداد ۳۰ هزار کلاس درس استان خوزستان، حدود ۳۰ درصد یعنی ۱۰ هزار کلاس درس، باید تخریب و دوباره احداث شوند.

علی قربانی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۹ آذرماه)  برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵ هزار ۵۰۰ مدرسه با ۳۰ هزار کلاس درس در استان خوزستان وجود دارد. سرانه فضای آموزشی در استان خوزستان ۴.۹۲ و سرانه متوسط کشوری ۵.۲ است و از تعداد ۳۰ هزار کلاس درس استان خوزستان، حدود ۳۰ درصد یعنی ۱۰ هزار کلاس درس، باید تخریب و دوباره احداث شوند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه استان خوزستان با ۲۹۷ میلیارد تومان رتبه اول کشوری را دارا است، افزود: از بابت اینکه سرانه فضای آموزشی نسبت به متوسط کشوری کمتر است، حدود ۱۰ هزار کلاس درس نیز کمبود داریم بنابراین بر ما واجب شد که ساخت مدارس را سرعت ببخشیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: در سه سال اخیر، با افزایش اعتبارت استانی و ملی و مشارکت خیرین که خوشبختانه در مشارکت خیرین رتبه اول را در کشور داریم، سعی کردیم در سال بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس را بسازیم که خوشبختانه بیشترین آمار در کشور است.
وی با بیان اینکه با توجه به کاهش تخصیص‌ها، پیمانکاران از ما مطالبات زیادی دارند، گفت: تعداد زیادی مدرسه و کلاس درس ساخته‌ایم و تحویل داده‌ایم اما مشکل پرداخت انشعاب آب و برق را داریم. حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی انباشته مربوط به انشعابات آب و برق مدارس و فضاهای فیزیکی جدید داریم که پرداخت نشده‌اند. برای این کار حدود ۱۰ میلیارد تومان سازمان برنامه ابلاغ کرده است اما متاسفانه عمده اعتبارات ما مربوط به اعتبار ۳ درصد نفت است که تخصیص آن صفر است.
قربانی خطاب به استاندار خوزستان افزود: اگر راهی باشد، دستور دهید ادرات آب و برق انشعابات را وصل کنند تا ما از مشکلات عبور کنیم و نفت تخصیص لازم را بدهد. درخواست ما این است که اولویتی به نوسازی مدارس داده شود. حیف است که مدرسه‌ای با ۷ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار بسازیم و بدون استفاده بماند و وقتی سرایدار نیز وجود نداشته باشد احتمال سرقت از مدارس بیشتر می‌شود.
وی گفت: در بخش‌های دیگر، اعتبار استانی ما خوب است اما عمده آن نفت است که خیلی ما را آزار می‌دهد.
انتهای پیام