رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: مطالعه تعیین حق آبه تالاب میانگران ایذه در سه سناریو انجام و حق‌آبه آن مشخص شده است اما در ایذه آب و رودخانه‌ای وجود ندارد تا حق‌آبه این تالاب داده شود مگر اینکه انتقال آب از رودخانه کارون به ایذه انجام شود. احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، […]


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: مطالعه تعیین حق آبه تالاب میانگران ایذه در سه سناریو انجام و حق‌آبه آن مشخص شده است اما در ایذه آب و رودخانه‌ای وجود ندارد تا حق‌آبه این تالاب داده شود مگر اینکه انتقال آب از رودخانه کارون به ایذه انجام شود.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تالاب میانگران ایذه اظهار کرد: تالاب میانگران وضعیت مناسبی ندارد و تنها حدود ۴۰ درصد مساحت آن دارای آب است.
وی افزود: تالاب میانگران از گذشته یک تالاب فصلی بوده و با توجه به خشکسالی در برخی سال ‌ها خشک هم شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: این تالاب حق‌آبه مشخصی ندارد که بگوییم از رودخانه‌ای حق‌آبه آن تامین می‌شود بنابراین در سالی که بارندگی خوبی داشته باشیم، وضعیت تالاب نیز بهتر می‌شود اما اگر بارندگی خوب نباشد، تالاب نیز در وضعیت خوبی قرار نمی‌گیرد.
وی بیان کرد: مطالعه تعیین حق‌آبه تالاب میانگران ایذه در سه سناریو انجام و حق‌آبه مشخص شده است اما در ایذه آب و رودخانه‌ای وجود ندارد تا حق‌آبه این تالاب داده شود مگر اینکه انتقال آب از رودخانه کارون به ایذه انجام شود.
امیری گفت: فعلا امیدواریم با افزایش نزولات جوی، این تالاب نیز در شرایط بهتری قرار بگیرد.
وی با اشاره به وضعیت جانداران تالاب میانگران، گفت: تالاب میانگران آبزیان آنچنانی ندارد و دارای انواعی از دو زیست است و تنها یکی دو گونه ماهی معرفی شده دارد. میانگران محل زمستان‌گذرانی پرندگان است به گونه‌ای که پرندگان مهاجر در بدو ورود به خوزستان در این تالاب استراحت می‌کنند و با سردی هوا به سمت تالاب‌های جنوبی می‌روند.
انتهای پیام