رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اهواز گفت: مقرر شده است که از ۱۳ دی‌ماه مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلا برداشته شود و تنها برای اجرت و سود محسوب شود؛ این موضوع تاثیر بسزایی بر خرید و فروش طلا خواهد داشت. عبدالرحمن ذهبی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت طلا در […]


رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اهواز گفت: مقرر شده است که از ۱۳ دی‌ماه مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلا برداشته شود و تنها برای اجرت و سود محسوب شود؛ این موضوع تاثیر بسزایی بر خرید و فروش طلا خواهد داشت.

عبدالرحمن ذهبی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت طلا در بازار اهواز اظهار کرد: بازار طلا به دلیل نوسانات،  رونق آنچنانی و وضعیت خوبی ندارد و سوت و کور شده است.
وی افزود: به دلیل بالا بودن قیمت طلا و نوسانات آن، خرید و فروش طلا محدود و تقریبا به خرید عروس و دامادها آن هم طلاهای سبک وزن خلاصه شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اهواز گفت: قیمت سکه امامی حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
ذهبی‌زاده در خصوص خرید و فروش طلاهای تقلبی نیز گفت: این اتفاقات ممکن است به صورت انگشت‌شمار در سال اتفاق بیفتد اما تحت هر شرایط، همکاران ما وضعیت اصل یا تقلبی بودن طلا را کنترل می‌کنند و حتی در صورت اصل بودن طلا، اگر فروشنده فاکتور نداشته باشد طلافروش از وی خرید نمی‌کند.
وی درخصوص مالیات خرید و فروش طلا افزود: مقرر شده است که از ۱۳ دی‌ماه مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلا برداشته شود و تنها برای اجرت و سود محسوب شود؛ این موضوع تاثیر بسزایی بر خرید و فروش طلا خواهد داشت. به عنوان مثال در حال حاضر فروش هر گرم طلا، ۱۳۰ هزار تومان مالیات دارد اما پس از این موضوع، به ۲۵ هزار تومان کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام