معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مشکلات انشعابات غیر مجاز آب گفت: این انشعابات، عامل ایجاد آلودگی‌های میکروبی به دلیل استفاده از اتصالات غیر استاندارد و به کارگیری لوله در عمق نامناسب زمین هستند؛ با شکسته شدن این لوله‌ها که ممکن است در نزدیکی خطوط فاضلاب یا دیگر […]


معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مشکلات انشعابات غیر مجاز آب گفت: این انشعابات، عامل ایجاد آلودگی‌های میکروبی به دلیل استفاده از اتصالات غیر استاندارد و به کارگیری لوله در عمق نامناسب زمین هستند؛ با شکسته شدن این لوله‌ها که ممکن است در نزدیکی خطوط فاضلاب یا دیگر آلودگی‌ها قرار گرفته باشند، آلودگی وارد شبکه آب می‌شود.

محسن درفشان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انشعابات غیر مجاز آب اظهار کرد: برآورد می‌شود که در استان خوزستان ۱۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب وجود داشته باشد که سهم شهر اهواز از این تعداد، حدود ۴۰ هزار انشعاب است.
وی افزود: این ارقام، پیش‌بینی اولیه هستند و بر اساس کنترل‌های G.I.S، بازدیدهای میدانی همکاران ما و میزان افت فشار در نظر گرفته شده‌اند و شناسایی این انشعابات دشوار است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: انشعابات غیر مجاز آب باعث بروز لطمه به حقوق مردم شده است. این انشعابات از نظر درآمد برای شرکت آب و فاضلاب ناچیزند اما مشکلات مهم‌تری ایجاد کرده‌اند.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم به دلیل وجود انشعابات غیر مجاز بیان کرد: این انشعابات، عامل ایجاد آلودگی‌های میکروبی به دلیل استفاده از اتصالات غیر استاندارد و به کارگیری لوله در عمق نامناسب زمین هستند؛ با شکسته شدن این لوله‌ها که ممکن است در نزدیکی خطوط فاضلاب یا دیگر آلودگی‌ها قرار گرفته باشند، آلودگی وارد شبکه آب می‌شود.
درفشان گفت: مصرف آب این انشعابات به شدت بالا بوده و این موضوع، باعث افت شدید فشار در شبکه آب می شود و پمپ ها و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب را مستهلک می کند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود:  تامین آب شهر، با در نظر گرفتن تعداد مشترکین مجاز آب در نظر گرفته می شود و فشار پمپ ها و تاسیسات با این قضیه تنظیم می شود؛ زمانی که به دلیل انشعابات غیر مجاز، میزان فشار و برداشت آب نامرتب باشد، شبکه تامین فشار آب به مشکل بر می خورد.
درفشان با اشاره به میزان انشعابات کشف شده در سال جاری بیان کرد: در ۹ ماهه امسال، حدود ۱۱ هزار فقره انشعاب غیر مجاز آب در خوزستان کشف شده است که ۴ هزار و ۵۰۰ فقره از این میزان در شهر اهواز بوده است.
وی گفت: علی‌رغم فعالیت تیم‌ها در زمینه کشف انشعابات غیر مجاز آب، سرعت اجرای این طرح کند است. کمک به شناسایی این انشعابات امری همگانی است و نیاز به همکاری مردم در اطلاع دادن در این خصوص وجود دارد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مردم می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب، وجود انشعابات غیر مجاز آب را به شرکت اطلاع دهند و در این امر که همگانی است، سهیم باشند.
درفشان با اشاره به مکان‌هایی که بیشترین انشعاب غیر مجاز آب را داشته‌اند، گفت: مکان‌هایی مانند باغ ویلاها، کارواش‌ها، مرغداری‌ها و پروژه‌های ساختمانی که در حال ساخت و ساز هستند، بیشترین تعداد انشعاب غیر مجاز آب را دارند.
وی در خصوص طرح تشویقی بخشودگی جرائم عدم پرداخت قبوض آب نیز گفت: مشترکانی  که قبوض آب خود را پرداخت نکرده‌اند اگر تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت این قبوض که به صورت اقساط نیز در نظر گرفته می‌شوند اقدام کنند، مشمول جریمه نخواهند شد اما در سال آینده در صورت عدم پرداخت، اعمال جریمه در نظر گرفته می‌شود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: مشترکینی که مصرف آب آن‌ها بین صفر تا ۵ متر مکعب آب در ماه است، نیاز به پرداخت قبض ندارند و مصرف آب برای آن‌ها به صورت مجانی در نظر گرفته می‌شود.
انتهای پیام