دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به بدهی برخی دستگاه‌ها به شهرداری اهواز، گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار هستند که باید تا انتهای دی‌ماه با شهرداری وارد مذاکره شوند تا در مورد نحوه پرداخت این بدهی‌ها توافقاتی داشته باشند در غیر […]


دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به بدهی برخی دستگاه‌ها به شهرداری اهواز، گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار هستند که باید تا انتهای دی‌ماه با شهرداری وارد مذاکره شوند تا در مورد نحوه پرداخت این بدهی‌ها توافقاتی داشته باشند در غیر این صورت مجبور هستیم از شهرداری بخواهیم از طریق قانونی پیگیر مطالبات بحق خود شود.

عادل شیشه‌گری در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی اهواز که امروز (۸ دی‌ماه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مقارن شدن ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حماسه بزرگ ۹ دی‌ماه که روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت است را گرامی می‌داریم.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مسائل مالی شهرداری‌ها و درآمدهای شهرداری که در قانون نهادهای عمومی دیده شده‌اند، موضوع بسیار مهمی است. علاوه بر هزینه‌های مترتب بحث‌های حقوق، دستمزد و هزینه‌های جاری شهرداری‌ها باید از محل درآمدشان، بخشی از هزینه‌ها و تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی را نیز بر عهده بگیرند.
دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دخل و خرج شهرداری اهواز با هم نمی‌خواند. با توجه به هزینه‌هایی که شهرداری اهواز دارد، شرایط آن مانند سایر کلانشهرها نیست که بخشی از اعتبارات برای کارهای بزرگ عمرانی و توسعه شهری باقی بماند.
شیشه‌گری بیان کرد: هنوز درآمدهای پایدار شهرداری محقق نشده است؛ شهرداری‌ها از محل‌های مختلف مانند عوارض بر ساختمان‌ها، اصناف، شرکت‌ها و سازمان‌های واقع در محدوده شهر، درآمد کسب می‌کنند.
وی افزود: متاسفانه بخشی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در اهواز فعالیت دارند به وظیفه قانونی خودشان که پرداخت عوارض به شهرداری است، عمل نمی‌کنند و این مساله موجب ایجاد مشکلات و معضلات فراوانی در ادامه اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهر شده است.
دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به بدهی برخی دستگاه‌ها به شهرداری اهواز، گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار هستند که از این ارگان‌ها می‌خواهیم تا انتهای دی‌ماه با شهرداری وارد مذاکره شوند تا در مورد نحوه پرداخت این بدهی‌ها توافقاتی داشته باشند در غیر این صورت مجبور هستیم از شهرداری بخواهیم از طریق قانونی پیگیر مطالبات بحق خود در راستای خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان شود.
وی افزود: بنای شورای ششم این بوده است که همواره با همه دستگاه‌های اجرایی در راستای هم‌افزایی، تعامل داشته باشد اما احساس می‌شود در حال وارد شدن خدشه به این تعامل است و اگر در مقابل برخی از این موارد بیش از این کوتاه بیایم، سیستم شهرداری با مشکل مواجه می‌شود و شهروندان از عدم اتمام بسیاری از پروژه‌های درون شهری متضرر می‌شوند.
انتهای پیام