استاندار خوزستان گفت: در رابطه با بخشی از مشکلاتی که الان وجود دارد باید بتوانیم آن ها را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم و در عین حال از ظرفیت های دانشگاهی، رساله ها، اساتید و پایان نامه هایی که وجود دارد در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنیم. صادق خلیلیان امروز(۹ دی ماه) در […]


استاندار خوزستان گفت: در رابطه با بخشی از مشکلاتی که الان وجود دارد باید بتوانیم آن ها را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم و در عین حال از ظرفیت های دانشگاهی، رساله ها، اساتید و پایان نامه هایی که وجود دارد در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

صادق خلیلیان امروز(۹ دی ماه) در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خوزستان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طبیعتا نقش دانشگاه های کشور این است که بتوانند آموزش و پژوهش انجام دهند که در دل این دانشگاه ها و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی را داریم.
وی افزود: این نهاد، قدمتی طولانی مدتی را دارد و پس از انقلاب اسلامی، به عنوان یک نهاد انقلابی شکل گرفته تا بتواند از ساختارهای اداری خودش را آزاد کرده و پژوهش ها را در قالب های نوین انجام دهد تا بتواند به سمت فناوری های نوین حرکت کند.
استاندار خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی، پیش قراول آن چیزی است که به عنوان توسعه دانش بنیان معرفی می کنیم.این سازمان باید بتواند نقش خود را که فلسفه وجودی اش است، به بهترین شکل ارتقا دهد.
خلیلیان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در بحث های فناورانه و بازاریابی هایی که می خواهند انجام شود می تواند یک پل بسیار قوی و واسطه ای برای ظرفیت دانشگاهی و نیاز کشور برای توسعه در بخش های صنعتی، خدماتی ، کشاورزی و سایر موارد باشد.
استاندار خوزستان گفت: اگر جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی وظایف خود را با سرعتی بالا انجام دهد، خیلی از مشکلاتی که در بحث تحریم ها وجود دارد را می تواند در چهارچوب اقتصاد مقاومتی به خوبی رفع و به دور زدن تحریم ها کمک کند.
خلیلبان عنوان کرد: در رابطه با بخشی از مشکلاتی که الان وجود دارد باید بتوانیم آن ها را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم و در عین حال از ظرفیت های دانشگاهی، رساله ها، اساتید و پایان نامه هایی که وجود دارد در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنیم.
وی افزود: می توانیم در مرز دانش و در قالب مقالات و نتایج پژوهش هایی که وجود دارد، حرفی نوین برای گفتن در دنیا داشته باشیم.
انتهای پیام