رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بر استفاده از دانشگاه‌های استان خوزستان در انجام پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد. مهرداد نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کسری بودجه پژوهشی، اظهار کرد: منابع پژوهشی استان خوزستان به دو دسته تقسیم می‌شوند‎؛ اعتباراتی که در قالب یک درصد بودجه به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود و […]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بر استفاده از دانشگاه‌های استان خوزستان در انجام پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

مهرداد نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کسری بودجه پژوهشی، اظهار کرد: منابع پژوهشی استان خوزستان به دو دسته تقسیم می‌شوند‎؛ اعتباراتی که در قالب یک درصد بودجه به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود و دیگری اعتبارات پژوهش‌های کاربردی دستگاه‌های اجرایی.
وی افزود: طبق قانون یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی که در سال جاری حدود ۳ میلیارد تومان بوده است را متمرکز کرده‌ایم زیرا اگر این اعتبار در اختیار دستگاه‌ها قرار داده می‌شد، اعتبار خرد می‌شد و نمی‌شد با آن کاری انجام داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: در چند سال گذشته، قانون بودجه این اجازه را داده که اعتبارات متمرکز شوند و برای عناوین پژوهشی که مورد تایید شورای برنامه‌ریزی هستند، فراخوان داده شود که این کار چندین سال در حال انجام است.
وی گفت: عنوان پژوهشی باید در راستای حل مشکلات باشد و در همین خصوص، امسال عناوین به فراخوان گذاشته شد که ۱۶۹ عنوان و ۵۰ پروپوزال دریافت شد و ۲۲ تحقیق به تایید رسیده و نهایی شده است. امیدواریم توسط وزارت علوم نیز تایید نهایی انجام شود تا اعتبارات ابلاغ و در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شوند و پژوهشگران بتوانند از این اعتبارات استفاده کند. نظارت بر استفاده از اعتبار نیز بر عهده دستگاه خواهد بود.
نیکو با اشاره به اعتبارات پژوهش‌های کاربردی دستگاه‌های اجرایی نیز افزود: تاکید ما این بود که برای پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه‌های استان خوزستان استفاده شود و اگر قرار باشد از پژوهشگران خارج از استان نیز استفاده شود، ترجیحا بهتر است با دانشگاه‌های خوزستان ارتباط برقرار کنند تا دانش به محققان استان خوزستان نیز منتقل شود.
وی گفت: در استان خوزستان خلائی داریم‎؛ ما اطلاعی از اعتبارات و منابع پژوهشی شرکت‌های دولتی مستقر در استان نداریم که در این خصوص کار را آغاز کرده‌ایم و در حال دریافت اطلاعات از شرکت‌ها هستیم.
انتهای پیام