رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه مطمئن هستیم در هفته‌های آینده اُمیکرون در خوزستان شیوع خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند سرماخورده‌اند و توجه و مراقبت نکنند بنابراین باید کلینیک‌های سرپایی به منظور درمان زودتر این بیماران و […]


رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه مطمئن هستیم در هفته‌های آینده اُمیکرون در خوزستان شیوع خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند سرماخورده‌اند و توجه و مراقبت نکنند بنابراین باید کلینیک‌های سرپایی به منظور درمان زودتر این بیماران و جلوگیری از افزایش مرگ و میرها افزایش یابند.

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۱ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انسانی تیم‌های عملیاتی و تیم‌های واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی افزایش یافته است و برای جابه‌جایی این نیروها به خودرو نیاز داریم. با توجه به فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ تیم عملیاتی به ۲۷۰ خودرو نیاز است که تاکنون ۱۶۰ خودرو تامین شده است بنابراین تعداد خودروها باید افزایش یابد تا اجرای طرح شهید سلیمانی تقویت شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی مدیران کل که چند جلسه است در این ستاد حضور پیدا نمی‌کنند باید به این موضوع اهمیت دهند زیرا ممکن است در هفته‌های آینده گرفتاری داشته باشیم و باید از هم‌اکنون پیشگیری شود.
رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در آذرماه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه استفاده از طب سنتی و داروهای گیاهی برای پیشگیری از ابتلا و تقویت سیستم ایمنی مردم را داشت که در خوزستان نیز باید در این زمینه کار شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود گروه‌های بازرسی ویژه برای رعایت کنترل هوشمند در ادارات، حمل و نقل درون و برون شهری تشکیل شود تا در این خصوص نظارت شود.
جانگران‌نژاد گفت: مطمئن هستیم در هفته‌های آینده اُمیکرون در خوزستان شیوع خواهد کرد بنابراین واکسیناسیون و استفاده از ماسک باید به عنوان دو راه پیشگیری مورد تاکید قرار بگیرند.
وی افزود: با توجه به اینکه علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند سرماخورده‌اند و توجه و مراقبت نکنند بنابراین باید کلینیک‌های سرپایی به منظور درمان زودتر این بیماران و جلوگیری از افزایش مرگ و میرها افزایش یابند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با تاکید بر تقدیر از بسیجیانی که بدون چشمداشت در حال فعالیت در طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: در طول سال تیم‌های پزشکی به مناطق محروم اعزام می‌شوند اما به دلیل شرایط قرمز و گرما این کار انجام نمی‌شد که خواستار صدور مجوز این کار در این ایام هستیم. می‌خواهیم در منطقه اندیکا چند روز بیمارستان سیار راه‌اندازی و نیروها به این منطقه اعزام شوند.
انتهای پیام