مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در هفته پژوهش امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی که بودجه هزینه‌ای از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌اند بررسی شد اما برای سال آینده این مدل برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان اجرا خواهد شد. قاسم سواری صنگوری در اختتامیه هفته پژوهش استان […]


مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در هفته پژوهش امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی که بودجه هزینه‌ای از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌اند بررسی شد اما برای سال آینده این مدل برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان اجرا خواهد شد.

قاسم سواری صنگوری در اختتامیه هفته پژوهش استان خوزستان که امروز (۱۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهارکرد: حدود دو سال است که در بحث ارزیابی پژوهشی دستگاه‌های اجرایی ورود کرده‌ایم. این امر در دستگاه‌های اجرایی دیگر استان‌ها انجام نمی‌شود اما کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان خوزستان تصمیم بر رصد فعالیت‌های پژوهشی دستگاه‌ها گرفته است.
به گزارش ایسنا وی افزود: مطابق رصدهای انجام‌شده بر اساس اطلاعات و آمارها، برآورد می‌شود که حرکت دستگاه‌های اجرایی در زمینه پژوهش خوب بوده است؛ در سال جاری نیز برنامه ما، شناسایی نقاط ضعف و قوت این برنامه بوده است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در هفته پژوهش امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی که بودجه هزینه‌ای از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌اند بررسی شد اما برای سال آینده این مدل برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان اجرا خواهد شد.    
سواری صنگوری بیان کرد: در این زمینه بسیاری از دستگاه‌ها مشارکت و همکاری خوبی داشتند اما تعدادی از دستگاه‌ها نیز کم‌لطفی داشتند که در این راستا، قطعا بازخورد لازم موضوع در کارگروه آموزش و پژوهش و شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان ارائه خواهد شد.
وی گفت: امیدوار هستیم که در مرحله بعدی این ارزیابی، شاهد حضور بیشتر از گذشته دستگاه‌های اجرایی باشیم.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: مطابق سه محور رعایت ضوابط و قوانین، کاربردی و اثرگذار بودن فعالیت‌ها و مدیریت موثر و کارآمد فعالیت‌های پژوهشی، نتیجه به دست آمده این بود که بیشتر در مدیریت موثر فعالیت‌ها موفق بوده‌ایم.
سواری صنگوری ادامه داد: میزان تحقق عملکرد دستگاه‌ها در رعایت ضوابط و قوانین ۵ درصد، کاربردی و اثربخش بودن فعالیت‌های پژوهشی ۳۸ درصد و در بخش مدیریت موثر ۴۳ درصد بوده است.
وی بیان کرد: به طور میانگین امتیاز ارزیابی دستگاه‌های اجرایی ۳۷.۴ درصد بوده است که حدود هفت دستگاه بیشتر از این میانگین و ۱۷ دستگاه کمتر از این میانگین را به دست آوردند.  
مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در این مدل استانی، همه دستگاه‌ها باید شرکت کنند تا بازدهی مناسبی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی داشته باشیم.
سواری صنگوری بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام‌شده از ۲۴ دستگاه اجرایی حاضر در این برنامه، اداره‌کل دامپزشکی خوزستان رتبه اول، استانداری خوزستان رتبه دوم و اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی به همراه اداره‌کل پزشکی قانونی به صورت مشترک مقام سوم این جشنواره را کسب کرده‌اند.
انتهای پیام.