معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال، هشت نفر از پژوهشگران استان خوزستان از سوی Web of Science به عنوان یک درصد پژوهشگران پر استناد بین‌المللی معرفی شدند که نشان‌دهنده این است که پژوهش‌های انجام‌شده، اثرگذاری و مخاطبان جهانی نیز دارند. دکتر علیرضا کیاست در اختتامیه هفته پژوهش استان خوزستان که امروز […]


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال، هشت نفر از پژوهشگران استان خوزستان از سوی Web of Science به عنوان یک درصد پژوهشگران پر استناد بین‌المللی معرفی شدند که نشان‌دهنده این است که پژوهش‌های انجام‌شده، اثرگذاری و مخاطبان جهانی نیز دارند.

دکتر علیرضا کیاست در اختتامیه هفته پژوهش استان خوزستان که امروز (۱۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهارکرد: از مهمترین برنامه‌هایی که در طول هفته پژوهش در خوزستان داشتیم، برگزاری سیمنارها و وبینارهای نیازسنجی و نیازشناسی بود که به تعداد بسیار زیادی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد؛ نتیجه این بود که محققان با مشکلات صنایع آشنا شدند و صنعتگران نیز توانستند پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا وی افزود: در کنار این موارد، رونمایی از کتاب‌ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی و مسابقات نیز در این هفته در سطح استان خوزستان انجام شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی نیز پژوهشگران خود را بر اساس استانداردهای خود، انتخاب و تجلیل کردند.  

کیاست افزود: در سال جاری نمایندگانی از استان خوزستان در جشنواره برترین‌های هفته پژوهش و فناوری در کشور حضور یافتند که موفقیت‌های بسیار خوبی در این جشنواره کسب کردند. شش عضو هیات علمی استان خوزستان، به عنوان اعضای هیات علمی که در زمینه ارتباط با صنعت طرح‌های بسیار موفقی داشته‌اند در جشنواره کشوری انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: پنج طرح از طرح‌های تحقیقاتی که در سطح استان خوزستان در حال اجرا هستند به عنوان طرح‌های تحقیقاتی برتر و گره‌گشا انتخاب شدند و از آن‌ها تجلیل شد و شش پایان‌نامه تقاضامحور نیز که در مراکز آموزش عالی استان خوزستان در حال انجام هستند به عنوان پایان‌نامه‌های برتر و یکی از نشریات دانشگاهی استان خوزستان به عنوان نشریه برتر انتخاب شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال، هشت نفر از پژوهشگران استان خوزستان از سوی Web of Science به عنوان یک درصد پژوهشگران پر استناد بین‌المللی معرفی شدند که نشان‌دهنده این است که پژوهش‌های انجام‌شده، اثرگذاری و مخاطبان جهانی نیز دارند.

کیاست بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف هفته پژوهش، تشخیص و شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر در سطح استان خوزستان بود که این امر اتفاق افتاد و جلسه کمیته علمی هفته پژوهش در این راستا برگزار شد.

وی افزود: در این کمیته مقرر شد بر اساس هفت محور شامل علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی،‌ علوم انسانی، دامپزشکی،‌ هنر و علوم پزشکی پژوهشگران ارزیابی و از آن‌ها تجلیل شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در مجموع یک هزار و ۲۹۸ پژوهشگر، مستندات خود را کمیته علمی رسال کردند. تمامی این مستندات بررسی شدند و با توجه به شیوه‌نامه‌های موجود، به آن‌ها امتیازدهی شد.

کیاست افزود: مطابق بررسی‌های انجام‌شده در مجموع، ۳۲ نفر از پژوهشگران برتر استان خوزستان انتخاب شدند و از آن‌ها در این جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام