رئیس اداره نهضت سوادآموزی شادگان از سوادآموزی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان سال ۹۵ تا پایان سال گذشته خبر داد. جعفر عسکراوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سوادآموزی مدرسه‌محور اظهار کرد: هر چند این طرح هنوز اجرا نشده است اما اگر اجرایی شود قطعا طرح موفقی خواهد بود. در […]


رئیس اداره نهضت سوادآموزی شادگان از سوادآموزی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان سال ۹۵ تا پایان سال گذشته خبر داد.

جعفر عسکراوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سوادآموزی مدرسه‌محور اظهار کرد: هر چند این طرح هنوز اجرا نشده است اما اگر اجرایی شود قطعا طرح موفقی خواهد بود. در این طرح، بیسوادان شناسایی و پس از ثبت‌نام، سر کلاس درس حاضر می‌شوند. در این طرح شناسایی والدین بیسواد از طریق اطلاعات ثبت‌نامی دانش‌آموزان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس سرشماری که سال ۹۵ به صورت خوداظهاری انجام شد، گفته شده بود که بیش از ۱۷ هزار بیسواد شامل ۱۱ هزار و ۸۶۹ زن و ۵ هزار و ۸۸۲ مرد در شادگان وجود دارد در حالی که این آمار صحیح نیست زیرا بر اساس خوداظهاری بوده است؛ خوداظهاری معمولا درب خانه‌های مردم انجام می‌شود اما به هر دلیلی ممکن است اطلاعات و آمار نادرست دریافت شود.
رئیس اداره نهضت سوادآموزی شادگان با بیان اینکه دوره سوادآموزی با سوم ابتدایی برابر است زیرا بر این اساس کسی که دارای تحصیلات تا سوم ابتدایی باشد باسواد محسوب می‌شود، گفت: دوره انتقال نیز برابر یا ششم ابتدایی است.
وی افزود: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۹، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شادگان باسواد و در امتحانات قبول شده‌اند و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز باید پالایش شوند یعنی برخی از این افراد ممکن است باسواد و برخی دیگر بیسواد باشند که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیسواد باشند.
عسکراوی گفت: در برنامه است که این افراد پس از پالایش و شناسایی، سر کلاس درس بنشینند.
انتهای پیام