نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: نتایج طرح‌هایی که تحت عنوان طرح ضربتی و علاج‌بخشی در ماه‌های گذشته بین آبفا و شهرداری اجرا شد، در بارندگی اخیر ملاحظه شد اگرچه اجرا و تدوام این طرح‌ها مورد تاکید است و ضرورت آن ملاحظه شده است. حجت‌الله زارع‌زاده در نطق پیش از دستور خود در بیست و […]


نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: نتایج طرح‌هایی که تحت عنوان طرح ضربتی و علاج‌بخشی در ماه‌های گذشته بین آبفا و شهرداری اجرا شد، در بارندگی اخیر ملاحظه شد اگرچه اجرا و تدوام این طرح‌ها مورد تاکید است و ضرورت آن ملاحظه شده است.

حجت‌الله زارع‌زاده در نطق پیش از دستور خود در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۵ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در چهار هفته اخیر شاهد نزول باران و رحمت الهی بودیم؛ بازدیدها و بررسی‌های میدانی از شرایط مناطق و محلات شهر در زمان بارندگی و پس از پایان بارندگی‌ها حکایت از این داشت که حجم آبگرفتگی‌ها قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست اگر چه در برخی نقاط شهر شاهد آبگرفتگی بودیم. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال مانند سال‌های گذشته شاهد ورود آب و فاضلاب به منازل مردم نبودیم و گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.
زارع‌زاده گفت: همه دست‌اندرکاران اعم از نیروهای شهرداری، آبفا، سازمان آتش‌نشانی و همکاران شورای شهر کف میدان بودند تا همشهریان در بارندگی‌ها با کمترین مشکل مواجه شوند.
وی بیان کرد: ملاحظه کردیم آبگرفتگی‌هایی که در بارندگی‌های اخیر در مناطق و محلات اهواز اتفاق افتاد به صورت میانگین در کمتر از ۱۰ تا ۱۵ ساعت رفع شد و شهر به حالت عادی برگشت در حالی که شرایط شهرک دانشگاه و ۱۵ روز محاصره مردم در آب را یادمان ‌نمی‌رود. شرایط گلدشت را نیز یادمان نرفته است، اگرچه امسال نیز این محله به دلیل نبود سیستم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب دچار آبگرفتگی شد اما اندیشیدن تدابیر و حضور همه دست‌اندرکاران، موجب رضایت و آرامش خاطر مردم شد و مردم از نیروهایی که شبانه‌روز کار می‌کردند، پذیرایی کردند.
نایب رئیس شورای شهر اهواز افزود: نتایج طرح‌هایی که تحت عنوان طرح ضربتی و علاج‌بخشی در ماه‌های گذشته بین آبفا و شهرداری اجرا شد، در بارندگی اخیر ملاحظه شد اگرچه اجرا و تدوام این طرح‌ها مورد تاکید است و ضرورت آن ملاحظه شده است.
 وی با اشاره به وجود تانکرهای مکنده در کنار سپتیک‌های پمپاژ و پمپ‌های سیار در  مناطق دچار آبگرفتگی به منظور ایجاد کمترین مشکل گفت: بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد مناطقی از اهواز از جمله گلدشت، بخش‌هایی از متطقه ۸ شهرداری، ۳۰۰ دستگاه و ۲۵۴ دستگاه و بخش‌هایی از کمپلو بیشتر دچار آبگرفتگی شدند اما حضور بهنگام همه نیروها با همدلی و همراهی موجب شد شاهد صحنه‌های زیبایی باشیم که جای تشکر دارد.
انتهای پیام