رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از بهره‌مندی یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خبر داد. علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات مراکز اختلالات یادگیری به دانش‌آموزان اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات ۳۲ […]


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از بهره‌مندی یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خبر داد.

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات مراکز اختلالات یادگیری به دانش‌آموزان اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات ۳۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در خصوص کارکرد مراکز اختلالات یادگیری، گفت: این مراکز، در ارتقای کیفیت آموزش، کاهش نرخ ترک تحصیل و کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارند.
وی افزود: دانش‌آموزانی که از نظر هوشی و ذهنی سالم هستند و بهره هوشی عادی دارند، ممکن است در برخی از درس‌ها مثل دیکته یا ریاضی و یا هر درس دیگری دچار اختلال و مشکل باشند. در واقع این دانش‌آموزان از نظر تمرکز و توجه، مشکل دارند. وقتی یک دانش‌آموز دچار مشکل شناسایی‌ شود، به مراکز اختلالات یادگیری معرفی می‌شود و پس از معرفی، تست هوشی کاملی از دانش‌آموز گرفته می‌شود تا مشکل به صورت دقیق معین شود. پس از آن نیز برنامه آموزشی برای وی تدوین می‌شود.
ممبینی با بیان اینکه کلاس‌های مراکز اختلالات یادگیری به صورت فوق برنامه و در هفته چند بار برگزار می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خوزستان دارای مجوز فعالیت هستند و در بهمن‌ماه دو مرکز رشد شادگان و آفاق حمیدیه نیز به چرخه فعالیت آموزشی اضافه خواهند شد.
انتهای پیام