کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم استفاده از وسایل حفاظتی در شرایط آلودگی هوا تاکید کرد. فرخنده شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت پایداری هوا اظهار کرد: در این شرایط مردم باید به اطلاعیه‌های بهداشتی که از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود، توجه کنند. وی با […]


کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم استفاده از وسایل حفاظتی در شرایط آلودگی هوا تاکید کرد.

فرخنده شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت پایداری هوا اظهار کرد: در این شرایط مردم باید به اطلاعیه‌های بهداشتی که از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود، توجه کنند.
وی با تاکید بر خودداری از خروج غیرضروری از منزل و محل کار افزود: در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار، باید از ماسک و عینک مناسب استفاده شود.
کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در این شرایط باید در و پنجره منزل و محل کار بسته باشند، گفت: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمایشی گازی باید از سالم بودن دودکش وسایل  اطمینان حاصل شود.
شفیعی بیان کرد: کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش استفاده از خوردوهای تک سرنشین، خودداری از توقف بی‌مورد یا طولانی مدت در ارتفاعات به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جو و به کارگیری تمهیدات لازم توسط اداره راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک شهری نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند حتما باید از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند. کارکنان فضای سبز و خدمات شهری شهرداری نیز باید از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند.
کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: همچنین باید عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله اصولی انجام و از تلنبار و پخش زباله در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری شود.
شفیعی افزود: در روزهایی که وارونگی هوا وجود دارد باید از فعالیت‌هایی نظیر ایزوگام خودداری شود. از آتش زدن هر گونه پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط نیز پرهیز شود.
وی با تاکید بر پرهیز از مصرف سیگار و قلیان در شرایط آلودگی هوا بیان کرد: با توجه به وجود بخارات حاصل از مواد پاک کننده شیمیایی و گندزدا باید تا حد امکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود. در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی نیز سریعا باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود.
انتهای پیام