افزایش ۲ برابری درآمد پتروشیمی بندر امام خمینی تا ۵ سال آینده
افزایش ۲ برابری درآمد پتروشیمی بندر امام خمینی تا ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی از برنامه ریزی برای افزایش ۲ برابری درآمد این مجموعه تا ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما ، سپهدار انصاری‌نیک ایجاد سود پایدار و بهره‌وری در سرمایه‌گذاری را از اهداف راهبردی پتروشیمی بندر امام خمینی برشمرد و تصریح کرد: تا پنج سال آینده تولید این مجتمع از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنونی به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و درآمد سالانه از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و حاشیه سود ۱۷ درصد کنونی به ۴۵ درصد خواهد رسید.

وی گفت : همه اهداف پتروشیمی بندر امام  در ۵ تا ۱۰ سال آینده به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با توجه به افزایش خوراک به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری را بتوان در صورت رضایت سهامداران (۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد سالانه) از منابع داخلی تأمین کرد.

شرکت پتروشیمی بندرامام در زمینه تولید انواع مواد شیمیایی، آروماتیک‌ها، پلیمر‌ها و ال‌پی‌جی فعالیت می‌کند. این شرکت بزرگترین تولید کننده سه زنجیره الفین ها، آروماتیک‌ها و کلر آکالی در کشور ایران می‌باشد. برخی از مهمترین تولیدات این شرکت شامل اتیلن، پروپیلن پلیمر گرید، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، گاز مایع، پنتان به بالا، اتان، بنزین پیرولیز، ترکیبات چهار کربنه، سود سوزآور، اتیلن دی کلراید، وینیل کلراید منومر، لاستیک مصنوعی، پلی وینیل کلراید، بنزن، مخلوط زایلین‌ها، متیل ترسی بوتیل اتر و رافینیت هستند.