رئیس کل بازرسی استان در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز عنوان کرد: تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان استان
رئیس کل بازرسی استان در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز عنوان کرد: تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان استان

از سال گذشته موضوع پرداخت مطالبات صنعتگران و تولید کنندگان از نهادها، سازمان ها و دوائر دولتی با جدیت پیگیری و بر پرداخت به موقع این مطالبات تاکید شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، رئیس کل بازرسی استان که به اتفاق مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و هیات همراه از شهرک های صنعتی ۳ و ۵ بازدید می کردند با بیان مطلب فوق به دیدارهای انجام شده با مدیران استان و تاکید بر این موضوع اشاره کرد و گفت: در دیدارهایی که با مدیران دوائر دولتی به ویژه مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب وجود داشت بر پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان تاکید شد که آنها عنوان کردند مطالبات به نوبت و منظم پرداخت می شود.

دکتر محمد آقاجاری در ادامه بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و بومی اشاره کرد و افزود: اگر اقلامی در استان توسط تولیدکنندگان تولید شود اما سازمان ها، نهادها و دوائر دولتیهمان اقلام را از بیرون از استان تهیه کنندچنانجه به سازمان بازرسی اعلام شود حتماً با دقت دلایل آن بررسی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: اراده ی دستگاه های نظارتی و اجرایی بر حمایت از چرخه ی تولید است تا بدین وسیله تورم مهار و اشتغال زایی حاصل شود.

رئیس کل بازرسی استان در ادامه به وظایف سازمان مربوطه اشاره کرد و گفت: از وظایف سازمان بازرسی اصلاح عملکرد نیست بلکه اصلاح ساختار است.

دکتر محمد آقاجاری در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکاران شرکت شهرک های صنعتی برای فراهم آوردن شرایط دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان عرصه اقتصاد یاد آور شد: از دیگر مواردی که وجود دارد ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور است که اجرای دقیق آنان با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی در خاتمه سخنان خود به ضرورت احداث جاده ی ورودی شهرک صنعتی شماره ی ۵ اهواز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: احداث جاده ورودی نیازی ضروری است و در این رابطه از هرگونه کمک و حمایتی دریغ نخواهد شد تا این جاده برای راحتی تولیدکنندگان در اسرع وقت ساخته شود.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه به مشکلات و مسائل صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار شغل نهفته و بالقوه در

شهرک های صنعتی وجود دارد که با افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی این مشاغل بالفعل خواهند شد و بخشی از مشکلات اشتغال زایی را فراهم خواهند کرد.

مهندس مهدی پور در ادامه افزود: بر اساس آمار به دست آمده بیش از ۱۱۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارند که زیر ظرفیت تولیدی خود در حال فعالیت هستند که چنانچه این واحدهای صنعتی با حداکثر ظرفیت خود کار کنند ده ها اشتغال جدید به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه به اساسی ترین مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: محوری ترین و اساسی ترین مشکلات واحدهای صنعتی تأمین منابع مالی و تأمین مواد اولیه است و چنانچه نگرش دقیق تری نسبت به آن حاصل شود چرخ تولید با سرعت بیشتری به گردش در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه هزینه تولید در استان خوزستان بسیار بالاتر از مناطق دیگر است اظهار داشت: به همین دلیل قدرت رقابت در شرایط برابر قرار نمی گیرد پس اگر دستگاه های اجرایی مکلف به خرید از محصولات استانی شوند حتما بر رشد این بازار تأثیر فوق العاده ایی خواهد گذاشت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه خاطر نشان ساخت: واگذار کردن پروژه های صنعتی به تولیدکنندگان خوزستانی از دیگر خواسته های آنان است که ضروریست بدان توجه ویژه شود.

مهندس مهدی پور در به گردش حساب شرکت های بزرگ استان اشاره کرد و گفت: بعضی از صنایع بزرگ حساب بانکی خود را در خارج استان قرار داده اند در حالی که اگر گردش حساب آنان در استان صورت می گرفت می توانست کمک شایانی انجام دهد و استان اتقافات خوبی را مشاهده می کرد.

وی در خاتمه از تشریف فرمایی رئیس سازمان بازرسی استان برای بازدید از شهرک های شماره ی ۳ و ۵ اهواز تقدیر و تشکر نمود گفت: امیدوار است با حمایت های همه جانبه ایی که از چرخه تولید در حال شکل گیری است در کم ترین زمان ممکن تورم مهار و اشتغال زایی مطلوب حاصل شود.

این گزارش می افزاید: شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز فاقد جاده دسترسی است و تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرک ها برای عبور و مرور خود ناگزیرند از شهرک شماره ی ۳ عبور نمایند که علاوه بر آسیب هایی که به زیر ساخت شهرک شماره ی ۳ وارد می آورند خود نیز دچار هزینه های مضاعفی خواهند بود