استاندار خوزستان: یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون تا پایان سال آبی جاری انجام خواهد شد + تصاویر
استاندار خوزستان: یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون تا پایان سال آبی جاری انجام خواهد شد + تصاویر

استاندار خوزستان گفت: قرار است تا پایان سال آبی جاری یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز پنجشنبه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور مدیران عضو این شورا و همچنین با شرکت ویدئو کنفرانسی فرمانداران در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: در این جلسه بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و وظایف و مسئولیت های ستاد بحران مرور شد.

وی افزود: همچنین جهت مشارکت دادن سمن‌ها در مدیریت بحران‌ها تبادل نظر و بررسی انجام شد.

حسینی محراب با بیان اینکه از اداره کل مدیریت بحران استانداری خواسته شد مرکزی فعال و مدرن برای کنترل و پیش بینی بحران تجهیز و آماده نماید اظهار داشت: همچنین قرار شد از هم اکنون سازه‌های رودخانه‌ها اگر دچار مشکل است اقدامات ترمیمی در مورد آنها انجام شود و برخی از انهار که نیاز به لایروبی دارند از هم اکنون انجام شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری آبی لطف الهی به خوبی شامل حال استان شد؛ فقط در حوضه کرخه که کمبود آب داشتیم با همراهی مردم و کشاورزان مدیریت شد و امیدواریم مدت باقیمانده نیز به خوبی سپری شود.

وی افزود: آنچه از دست ما برای کشت تابستانه بر می‌آمد انجام دادیم و همچنین قرار است تا پایان سال آبی جاری یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی تمهیدات لازم برای پیشگیری و مدیریت سوانح احتمالی در این نشست پیش‌‌‌بینی شد.