خروج هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه / روایت یکی از مسافران پرواز / مصدومیت جزیی دو مسافر+فیلم
خروج هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه / روایت یکی از مسافران پرواز / مصدومیت جزیی دو مسافر+فیلم

صبح امروز هواپیمای شرکت کاسپین که قرار بود ماهشهر را به مقصد تهران ترک کند، از باند فرودگاه خارج شد! به گزارش عصرخوزستان، ساعت ۶:۳۵ دقیقه صبح امروز، پرواز شماره ۶۹۶۳ هواپیماییی کاسپین در مسیر ماهشهر-تهران از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد تا وضعیت در این فرودگاه به حالت اضطراری تغییر کرده و موجی از […]

صبح امروز هواپیمای شرکت کاسپین که قرار بود ماهشهر را به مقصد تهران ترک کند، از باند فرودگاه خارج شد!

به گزارش عصرخوزستان، ساعت ۶:۳۵ دقیقه صبح امروز، پرواز شماره ۶۹۶۳ هواپیماییی کاسپین در مسیر ماهشهر-تهران از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد تا وضعیت در این فرودگاه به حالت اضطراری تغییر کرده و موجی از نگرانی همگان را فراگیرد.

رویدادی که ظاهرا به خیر گذشته است. این را گزارش هایی رسیده نشان می دهد، از جمله گفته های روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی که حکایت از سلامت تمام مسافران این پرواز و خدمه آن دارد، هرچند که ظاهرا به هواپیمای شرکت کاسپین که از نوع مک دانل داگلاس است، آسیب هایی وارد آمده است.

آن گونه که تصاویر رویداد نشان می دهند، بر اثر این سانحه ارابه فرود هواپیما آسیب دیده و بدنه پرنده کاملا روی زمین کشیده شده است، اما خوش بختانه این اصطکاک موجب بروز خطرات دیگر نشده و در نهایت ماجرا ختم به خیر شده است. ماجرایی که به گفته امیری نسب، مدیر روابط عمومی فرمانداری ماهشهر، دلیل بروزش نقص فنی هواپیما بوده است.

 

روایت یکی از مسافران پرواز تهران- ماهشهر

 

 

در همین رابطه یکی از کارکنان پتروشیمی که ‌از مسافران هواپیمای تهران- ماهشهر بود در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرح این ماجرا گفت: هواپیما ساعت ۶ و ۴۲ دقیقه از تهران پرواز کرد و پذیرایی انجام شد و همه چیز خوب بود.

 

وی افزود: نزدیک فرودگاه ماهشهر که رسیدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما حالت عادی برای نشستن ندارد. در همین حال هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد. ‌به خاطر گل و لای ناشی از بارندگی شب گذشته ماهشهر، هواپیما از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله ۱۰۰ متری در وسط جاده متوقف‌ و درهای اضطراری باز شد.

 

وی ادامه داد: مهمانداران کمک کردند سریعتر مسافران از قسمت بال هواپیما خارج شوند چون سوخت هواپیما در حال ریختن بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که مسافران هواپیما آوردند آن بود که اتوبانی که در آن متوقف شد محل عبور و مرور اتوبوس های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی است که در آن زمان خالی از تردد بود.

مصدومیت جزیی دو مسافر هواپیمای تهران – ماهشهر 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدومیت دو تن از مسافران هواپیمای سانحه‌دیده در ماهشهر خبر داد

دکتر علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی حادثه‌ای که امروز در زمان فرود هواپیمای تهران – ماهشهر رخ داد، دو تیم عملیاتی امداد و نجات با تجهیزات لازم ضمن استقرار در فرودگاه ماهشهر پوشش امدادی لازم را انجام دادند.

وی افزود: در پی این حادثه یک زن و یک مرد از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند که توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند.

خدادادی گفت: همچنان نیروهای هلال احمر در محل حادثه حضور دارند.

 

درباره علت حادثه هواپیمای تهران – ماهشهر کارشناسان باید نظر دهند

 

معاون فرماندار ماهشهر گفت: کارشناسان باید نظر دهند که دلیل خروج هواپیمای تهران – ماهشهر از باند چه بوده است.

 

مهرزاد شریفی که در محل حادثه هواپیمایی تهران – ماهشهر حضور دارد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هواپیمای کاسپین که صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه از تهران به سمت ماهشهر در حال پرواز بود در ساعت ۷:۳۵ دقیقه نتوانست به دلایلی که باید بررسی شود و کارشناسان امر نظر دهند، در فرودگاه ماهشهر فرود بیاید و از باند منحرف شد. وی ادامه داد: خدا را شکر هیچ مشکلی برای مسافران و خدمه پرواز تهران – ماهشهر اتفاق نیفتاده است.

معاون فرماندار ماهشهر با بیان اینکه پس از پیش آمدن این حادثه نیروی انتظامی و نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند، گفت: کارهای اولیه انجام شد و اکنون نیز مسیرهای جایگزین مشخص شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در زمینه این حادثه وجود ندارد، عنوان کرد: کارشناسان باید نظر دهند که دلیل خروج هواپیما از باند چه بوده است.