عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رقابت‌ بین نامزدها و هواداران آنها در شهرستان‌ آبادان درآستانه برگزاری انتخاب ریاست قوه مجریه کشور و شوراهای شهر و روستاهاافزایش یافته و گرم شدن تنورتبلیغات در فضای مجازی و محیطی نامزدها به خوبی گویای این امر است.  برگزاری انتخابات در هر کشوری از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی آن جامعه […]

عصر خوزستان:

​افزایش شور و شوق انتخاباتی در آبادان برای خلق حماسه حضور

آبادان – ایرنا – رقابت‌ بین نامزدها و هواداران آنها در شهرستان‌ آبادان درآستانه برگزاری انتخاب ریاست قوه مجریه کشور و شوراهای شهر و روستاهاافزایش یافته و گرم شدن تنورتبلیغات در فضای مجازی و محیطی نامزدها به خوبی گویای این امر است.

 برگزاری انتخابات در هر کشوری از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی آن جامعه است و حساسیت بالای جامعه نسبت به سرنوشت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورها پویایی جوامع را نشان می‌دهد و به همین دلیل است که چشم دشمنان انقلاب اسلامی کشورهای خارجی به دست مردم ایران برای مشارکت در انتخابات است.

در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود و بنابر اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد و از این رو انتخاب رییس جمهوری در ایران اهمیت خاصی دارد.

همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی و انتخاب افراد متخصص، توانمند، کارآمد می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی هر منطقه داشته باشد.

در حالی که تنها چندروز به ماراتن انتخابات دولت سیزدهم و ششمین دوره شوراهای شهر و روستاها باقی مانده فضای آبادان حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته و رقابت تبلیغاتی در فضای مجازی شور و حال بیشتری پیدا کرده است. 

شیوع ویروس کرونا باعث شده ستاد انتخاباتی در این دوره برپا نشود ولی از آنجایی که فضای مجازی تاثیرگذار در جبران این خلا است مردم با تشکیل گروه‌های مختلف تنور تبلغیات را گرم و گرم‌تر کرده‌اند.

از سویی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها به دلیل طی مراحل احراز صلاحیت عصا به دست بودند و فعالیت کمی در فضای مجازی داشتند ولی پس از احراز صلاحیت‌ها در همین راستا این روند تغییر کرد و شاهد رونق فضای انتخاباتی در آبادان هستیم.

در این میان کاربران فضای مجازی جنب و جوش بیشتری دارند و هر یک به تبلیغات و شرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و عملکرد نامزدهای موردنظرشان مشغول هستند.

قشرهای مختلف مردم، کاندیداها، علما، بزرگان و سران طوایف و اقوام، مسوولان، همه و همه در تلاش برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مشارکت گسترده عمومی در این صحنه ملی هستند.  

 شماری از شهروندان آبادانی ، از ابراز تمایل برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خبر دادند و از عموم هموطنان درخواست کردند برای حفظ اقتدار ایران عزیز در انتخابات شرکت کنند.

سعید صادقیان یکی از شهروندان آبادانی بیان کرد: ریاست جمهوری و شورا اعتبار و جایگاه بالایی دارد و مردم این شهرستان در هر دوره از انتخابات ماه‌ها قبل از روز رای گیری برای آن برنامه‌ریزی می کنند.

وی افزود: هم قسم شدن تعدادی از طوایف در حمایت از کاندیداها سبب گرم شدن تنور انتخابات و شور و هیجان در میان طوایف می‌شود.

دیگر شهروند آبادانی نیز گفت: انتخابات پیش رو از حساسیت بسیاری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار است، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و معیشتی و ایجاد یاس و نا امیدی سعی دارند مردم را نسبت به نظام و کشور ناامید و از حضور مردم در عرصه‌های مهم کشور چون انتخابات جلوگیری کنند.

مریم جادری افزود: این دوره نیز چون دوره‌های قبل در انتخابات شرکت می‌کنیم و با این حضور موجب شکست توطئه‌های دشمن خواهیم شد.

محمد سلطانی دیگر شهروند آبادانی نیز گفت: به عنوان یک ایرانی و دوستدار وطن، باید شرکت در انتخابات را یک اصل بدانیم و با حضور پررنگ مشت محکمی بر دهان دشمن کشور بکوبیم.

وی اظهار داشت: حضور مردم در مسایل سرنوشت ساز جامعه چون انتخابات بسیار مهم است چرا که این حضور بر آینده خودمان تاثیر گذار است.

سلطانی بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه شهر، استان و کشور باید بدور از گرایش‌های قومی و مذهبی به افراد شایسته، دلسوز و متخصص رای دهیم و سرنوشت چند ساله کشور و شهر را به دست افراد لایق تر و شایسته تر بسپاریم. 

مردم با حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کنند

 امام جمعه آبادان با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آبادان در خصوص انتخابات گفت: مردم در تمام سرنوشت کشور دخالت دارند و باید با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای دشمنان را ناامید کنند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور حضور همه اقشار مردم و با هر نوع سلیقه و نگرش سیاسی را در انتخابات ۱۴۰۰ بیانگر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات در اصل مقابله با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و موجب جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی آنهاست.

امام جمعه آبادان گفت:مشارکت حداکثری موجب طراوت و قدرت و صلابت انقلابی نظام است و بدون شک در عمل برگ زرینی در تاریخ تحولات کشور ما را به رغم تمامی توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان رقم می‌زند.

​افزایش شور و شوق انتخاباتی در آبادان برای خلق حماسه حضور

وی بیان کرد: انتخابات در کشور ما تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش در نظام مردم­‌سالار دینی، احساس مسوولیت در برابر آزمون الهی و ادای دین شرعی، اخلاقی، سیاسی و ملی و پشتوانه خدمتگذاری مطلوب­تر مسوولان در اداره آینده کشور است.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره خالق صحنه‌هایی باشکوه از وحدت و مشارکت در عرصه‌های گوناگون بوده است، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نماد عینی از همبستگی ملی است.

مردم هیچگاه میدان را برای دشمن خالی نکردن

وی بصیرت و آگاهی سیاسی را یکی از عوامل حضور به موقع مردم در انتخابات کشور دانست و گفت: مشکلات متعدد اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و نیز بیماری کرونا هیچ یک نمی‌توانند مانع حضور مردم ولایت‌مدار برای تعیین سرنوشت خود شود بلکه مردم مصمم تر از همیشه میدان دار صحنه سیاسی و اقتصادی کشور خواهند شد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور اظهار داشت: مردم آگاه به ویژه در رویدادهای سیاسی همچون انتخابات با حماسه آفرینی و حضور حداکثری، اجازه سوء استفاده به معاندان نداده و نخواهند داد.

وی افزود: انتخابات از یک سو تجلی‌گاه وحدت مردم با نظام و احساس مسوولیت نسبت به سرنوشت کشور و نیز عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها، سیاست‌های استکبار جهانی و دشمنان توسط مردم فهیم و آگاه است.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه حضور پر شور مردم پای صندوق رای باعث ناامیدی دشمنان است، گفت: سالهاست رسانه‌های معاند در تلاشند مردم کشور را به عدم شرکت در انتخابات و یا عدم همراهی نظام تشویق کنند.

وی افزود: اکنون نیز دشمن ویروس منحوس کورنا را بهانه‌ای برای کمرنگ شدن مردم برای عدم مشارکت در انتخابات آتی قرار داده ولی مردم با بصیرت و دشمن شناس ایران اسلامی با حضور پرشور خود نقشه دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و میدان را برای بهره‌برداری سیاسی دشمن خالی نخواهند کرد.

رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو انتخاب دولت جوان و انقلابی 

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور انتخاب دولت جوان و انقلابی را راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: روی کار آمدن یک دولت جوان، حزب الهی، انقلابی و جهادی کلید رفع مشکلات کشور است و برای حفظ و استمرار نظام باید اداره کشور به جوانان انقلابی سپرده شود تا چهل سال دوم انقلاب را بهتر از گذشته رقم بزنند.

وی اظهار داشت: جوانان شجاع، جهادگر، کاردان و لایق باید وارد میدان شوند تا با تشکیل یک دولت کاردان و برخواسته از متن ملت، تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

امام جمعه آبادان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان گفت: هدف این است که جوانان متعهد حزب الهی، انقلابی و کارآمد کارگزاران نظام اسلامی بوده تا مشکلات از بین بروند.

وی با بیان اینکه افرادی که مشکل آفرین هستند نمی‌توانند خودشان راهکار برای آینده کشور باشند عنوان کرد: چاره کار روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی بوده که به عنوان هدف مطرح است.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه مردم در انتخاب به سابقه و گذشته افراد توجه کنند، بیان کرد: مردم دنبال افراد کاردان، با تقوی، انقلابی، مومن و متعهدی که دغدغه کار برای مردم را دارد بگردند، به عملکرد گذشته کاندیداها توجه کنید، سابقه، وضع زندگی و رفت و آمدشان دقت کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شکل دادن دولت جوان و انقلابی به عنوان دستاوردی در سال ۱۴۰۰ یاد کرده‌اند، افزود: از زمانی که این شعار مهم بیان شده است، دشمنان به‌شدت مخالفت خود را با آن اعلام کردند و رسانه‌های بیگانه سعی در فضاسازی علیه نظام دارند.

امام جمعه آبادان گفت: اگر رهبر انقلاب بر شکل‌گیری دولت جوان و انقلابی تاکید دارند به این دلیل است که اهداف انقلاب به درستی پیش برود، ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم شود و مسیر انقلاب با انگیزه‌ای مضاعف در مسیر خود تداوم یابد.

وی افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری،حضور حداکثری در انتخابات و توجه به خروجی آن باید مدنظر قرار گیرد زیرا حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات سال ۱۴۰۰ موجب ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی شده و آنها را به عقب خواهد راند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم حقی قائل شده، در قانون اساسی انتخاب مجموعه مدیران بر عهده مردم به واسطه انتخابات سپرده شد و مردم سرنوشت خود و کشور را رقم می‌زنند.

وی افزود: انتخابات باید بر اساسی معیارها صورت گیرد و مردم باید بدانند معیارهای مورد نظر کدام هستند، افراد بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی انتخاب شوند و مردم در قبال این انتخاب مسوول هستند، مردم در سرنوشت کشور دخالت دارند و باید با نگاه آینده نگری، دقت و وسواس بیشتری افراد را انتخاب کنیم.

امام جمعه آبادان گفت: انتخاب بد را نباید به پای نظام و مکتب امام و رهبری نوشت زیرا ما خود انتخاب کرده‌ایم، در کشور بر خلاف دشمن که عقیده دارد ایران با روش دیکتاوری اداره می‌شود دموکراسی به تمام معنی حکمفرماست.

امام جمعه آبادان گفت: یکی از عواملی که توانسته ۴۲ سال توطئه‌های دشمن را خنثی کند حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، در خرداد امسال نیز مردم با حضور و انتخاب صحیح بازهم توطئه دشمن را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور در ادامه بیان کرد: مردم ایران اسلامی حجم توطئه و توطئه آمیزان را می‌شناسند و باید در سطح وسیع‌تری با این توطئه مقابله کرد تا دشمن شکست بخورد.

وی افزود: دشمن می‌داند مردم پشتوانه نظام هستند و بر این اساس در حال توطئه افکنی هستند تا پشت نظام خالی شود، ما داشته‌هایی داریم که از آن ایران است و دشمن بدنبال گرفتن این داشته‌هاست.

امام جمعه آبادان اظهار داشت: برای حفظ داشته‌هایمان گاهی نیاز است وارد جبهه سخت شویم، گاهی نیاز است وارد تولید شویم و گاهی نیاز است وارد خرید کالای ایرانی شویم و گاهی نیز باید در سطح وسیع تری که انتخابات است ورود پررنگ داشته باشیم.

وی گفت: اگر انتخابات باشکوه برگزار و انتخاب صحیح داشته باشیم پشتوانه از تولید، کیفیت کالای خوب بوجود می‌آید و عزت کشور بالا خواهد رفت و آن زمان نیز دیپلماسی می‌تواند پشتوانه دموکراسی در ایران باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور بیان کرد: دولت‌های ما در کمک کردن به میدان ضعیف عمل کردند ولی ره آوردی که میدان برای دیپلماسی داشت متناسب با سیاست های نظام بود، اگر در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنیم قطعا به میدان کمک خواهیم کرد و این مورد شناخت لحظه‌ای است، مردم ما لحظه‌ها را خوب می‌شناسند و تکلیف را بدرستی انجام می‌دهند.

وی گفت: اکنون دشمن با تمام توان وارد شده تا انتخابات در ایران کمرنگ شود، کرونا را بهانه قرار دادند و اگر صف‌های انتخابات با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود نیز مورد نقد قرار خواهد گرفت.

امام جمعه آبادان افزود: مردم ایران اسلامی همیشه خطرها را انتخاب کردند زیرا با حضور در میادین پرخطر دشمن شکست خورده است، ما مردمی هستیم که جنگ، تحریم و تهدیدها ما را از میدان خارج نکرده است.

وی گفت: بعد از ۴۲ سال تهدیدهای دشمن برای ما شناخته شده و آبکی است، روزی ناو آمریکایی با حضور در منطقه ترس را ایجاد می‌کرد ولی اکنون ناوهای آمریکایی بر اساس برد موشکی ایران تنظیم می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در جامعه به‌ شدت به هم‌پیوستگی، همدلی و وحدت نیاز است، یادآور شد: در شرایطی که دشمنان از هر طریقی به دنبال اهداف شیطانی خود هستند، راهی دیگری جز حفظ وحدت وجود ندارد.

پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات قبلی 

دبیر ستاد انتخابات آبادان از پیش بینی ۱۶۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات پیش رو در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص فراگیری ویروس کرونا پیش بینی شده تعداد شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۱۰ درصد نسبت به انتخابات قبلی افزایش یابد.

​افزایش شور و شوق انتخاباتی در آبادان برای خلق حماسه حضور

بیژن ربیعی ، اظهار داشت: در مجموع ستاد انتخابات شهرستان آبادان ۱۸۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته که ۱۳۹ شعبه مربوط به آبادان و بخش مرکزی و ۴۱ شعبه مربوط به بخش اروندکنار است.

وی افزود: ۱۹۵ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر به عنوان  نامزد رقابت خواهند کرد که ۱۶۴ نامزد در آبادان ۱۲ نامزد در چوئبده و ۱۹ نامزد در اروندکنار خواهند بود.

ربیعی گفت :تعداد صندوق‌های اخذ رای در مناطقی که در انتخابات‌های گذشته دارای بیشترین تعداد تراکم جمعیت بودند افزایش خواهد یافت تا مردم در حداقل زمان ممکن رای بدهند.

وی افزود:۲ حوزه اخذ رای ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های محل بستری این بیماران در آبادان پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان به تشکیل ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: با بهره گیری از تجربه سال گذشته، ۲ انتخابات پیش رو در شهرستان آبادان به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر آبادان۹ نفر، و شهرهای اروندکنار و چوئبده هر کدام پنج نفر هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به صورت همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا