عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص برگزاری تجمع انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز گذشته در اهواز جوابیه‌ای جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، این دانشگاه برای برگزاری این تجمع […]

عصر خوزستان:

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به درج مطلب برگزاری یک تجمع انتخاباتی

اهواز – ایرنا – روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص برگزاری تجمع انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز گذشته در اهواز جوابیه‌ای جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، این دانشگاه برای برگزاری این تجمع انتخاباتی در نامه ای با شماره ۷۸۶/د/۸/پ به مسئول شورای هماهنگی کاندیدای مذکور، با اشاره به مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا خواستار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حین برگزاری مراسم شد و با استقرار بیش از ۷۰ نفر نیرو نسبت به غربالگری مراجعان، تب سنجی، انجام تست رپید و توزیع ماسک اقدام‌ کرد.
در این جوابیه آمده است: مطابق مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا، عنوان شده است که برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم رو باز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی بدون مانع است و این موضوع طی نامه ای به ستاد انتخابات استانی اعلام شده است.

این جوابیه می‌افزاید: در بند پنج مصوبات مذکور آمده است که وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور موظفند شیوه نامه های بهداشتی را توسط رییس قرارگاه عملیاتی به نامزدها ابلاغ نمایند همچنین به استناد بند ١٢ و ١٤ شیوه نامه انتخاباتی ابلاغ شده در مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی، مسئولیت اجرای مصوبات برعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست.

در این جوابیه آمده است: در شرایط کنونی که مدافعان سلامت توانستند پس از ماه ها تلاش در کنار گروه های جهادی، بسیجی و سپاهی در طرح شهید سلیمانی، کرونای انگلیسی را در استان به زانو درآورند و با واکسیناسیون گسترده گروه‌های هدف، آمار مرگ و میر را به یک سوم کاهش دهند لازم است تا همه اقشار مردم از تمامی طیف های سیاسی مانند ۱۵ ماه گذشته در کنار مدافعان سلامت قرار گیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در پاسخ به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) زمینه را برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم آورند.

به گزارش ایرنا آیت الله رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر چهارشنبه در سفری تبلیغاتی برای دیدار با مردم اهواز در جمع حامیان خود در ورزشگاه تختی اهواز حضور یافت.
زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز و سکوهای تماشاگران مملو از هواداران بود و مجری مراسم اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار نفر دراین برنامه سخنرانی حضور یافته اند.

انتشار تصاویر این تجمع در فضای مجازی انتقادهایی در زمینه رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در پی داشت.

رییس جمهوری نیز در نشست امروز روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم، جهت رعایت پروتکل‌ها اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، افزود: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا